Bu çalışma, Uşak Üniversitesinde okuyan
son sınıf Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yerel tarih konusundaki
düşüncelerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın orijinal yanı; yerel
tarih konusunda ki bu çalışmanın Sosyal Bilgiler öğretmenleri veya ortaokul
öğrencileri ile değil de, son sınıf Sosyal Bilgiler öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiş
olup, araştırmaya farklı bir bakış açısı kazandırılmaya çalışmasıdır. Araştırma
kapsamında 24 son sınıf Sosyal Bilgiler öğretmen adayına yarı yapılandırılmış
mülakat formu uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının mülakat sorularına verdikleri
cevaplar bilgisayar ortamında Word dosyasına aktarılmıştır. Verilerin
analizinde cevaplar ilk önce 95 kodda toplanmış, daha sonra bu sayı38’e
indirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden durum çalışması
modeli uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda ise, Sosyal Bilgiler dersinde yerel
tarih konularına daha fazla yer verilmesi gerektiği, böylece öğrencilerin
çevresine karşı duyarlılığının artacağı ifade edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2019 |
Submission Date | October 7, 2019 |
Acceptance Date | October 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 4 |