Armed private security companies have recently become a method used by maritime companies to combat piracy, or attempted to do so if permitted by flag states. This issue has been regulated to a certain extent by the guiding regulations of the International Maritime Organization (IMO), but there are still clarification issues such as liability, jurisdiction, sovereignty and insurance. On this page, the current situation has been identified and maintenance-related solutions have been researched.
Silahlı özel güvenlik şirketleri deniz haydutluğu ile başa çıkmak amacıyla son dönemde denizcilik şirketleri tarafından başvurulan veya bayrak devletlerinin izin verdiği ölçüde başvurmaya çalışılan bir yöntem haline gelmiştir. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO)’nün rehber niteliğindeki düzenlemeleri ile bu konu hakkında belli ölçüde düzenlemeler yapılmış ancak sorumluluk, yargı yetkisi, egemenlik ve sigorta gibi konularda halen açıklığa kavuşturulması gereken sorunlar mevcuttur. Bu makalede mevcut sorunların tespitine çalışılmış ve bunlarla ilgili çözüm önerileri araştırılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Space, Maritime and Aviation Law |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | April 29, 2024 |
Publication Date | April 29, 2024 |
Submission Date | November 24, 2023 |
Acceptance Date | April 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.