Bu çalışmada hukuk fakültelerinde stratejik davalamanın teşvik edilmesi için hukuk kliniği eğitimi aracılığıyla yeni bir model tasarlanmasına odaklandım. Ana amacım, hukuk öğrencileri için sosyal adalet ve hak temelli bir hukuki aktivizmi ve hak savunuculuğunu anaakımlaştırmayı gerçekleştirmektir. Aynı zamanda hukuk eğitiminin hala nasıl ve neden eşitsizliğe ve ayrımcılığa karşı sürdürülebilir stratejiler ve öğrenme ortamı oluşturmadığını inceledim. Bu tutumla mücadele için “Temel Hak Savunuculuğu Hukuk Kliniği” başlıklı bir hukuk kliniği modeli tasarladım. Bu klinikte öğrenciler, uzmanlar ve avukatlarla birlikte özellikle dezavantajlı gruplardan “çocuklar”la ilgili insan hakları ihlalleri üzerinde çalıştılar. Daha sonra, çocukların adalete erişimini güçlendiren hukuki stratejilere odaklanarak seçili vakalarla ilgili hukuki mekanizmaları ve taktikleri nasıl kullanacakları konusunda bir süreç haritası geliştirdiler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.