Yükseköğrenim, devlet ve vakıflar aracılığıyla yürütülen bir kamu hizmetidir. Bu hizmetin yürütülmesinde görevli olan akademisyenlerin hukuki statüleri ve kurumlarıyla yapmış oldukları sözleşmelerle ilgili tartışmalı alanlar mevcuttur. Bunlardan biri vakıf üniversitelerindeki akademik personelin hukuki statüsü ve sözleşmelerinin niteliğine ilişkindir. Kurumlar ile akademisyenler arasında çıkan uyuşmazlıkların hangi yargı organı tarafından çözümleneceğine ilişkin görev ve yetki uyuşmazlıkları da bulunmaktadır. Bununla birlikte çıkan uyuşmazlıklarda yüksek mahkemelerin birbirinden farklı kararlar vermesi tartışmaların devam etmesine neden olmaktadır.
Bu çalışmanın temel amacı Anayasa ve ilgili yasalar çerçevesinde vakıf üniversitelerinde görev yapan akademisyenlerin hukuki statülerinin belirlenmesi ve kurumlarıyla yapmış oldukları sözleşmelerin hukuki niteliğinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda içerik analizi yöntemi kullanılarak yüksek mahkeme kararları ele alınacak ve konu ile ilgili genel bir değerlendirmede bulunulacaktır.
Herhangi bir etik ihlal söz konusu değildir.
Yoktur.
Teşekkür ediyorum
Higher education is a public service run by the state and foundations. There are controversial areas regarding the legal status of the academics who are responsible for the execution of this service and the contracts they have made with their institutions. One of these concerns the legal status of academic staff at Foundation Universities and the quality of their contracts. There are conflicts of duty and authority regarding which judicial body will resolve disputes between institutions and academics. However, the Supreme Court's different decisions in the disputes that arise cause the debates to continue.
The main purpose of this study is to determine the legal status of academics working in foundation universities within the framework of the Constitution and related laws and to reveal the legal nature of the contracts they have made with their institutions. For this purpose, high court decisions will be discussed by using content analysis method and a general evaluation will be made on the subject.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Administrative Law |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | September 9, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | March 12, 2024 |
Acceptance Date | July 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 82 Issue: 4 |
Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.