Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de oyuncak sektöründe tüketici tercihine etki eden faktörler üzerine bir araştırma

Year 2018, Volume: 13 Issue: 49, 1 - 22, 31.03.2018

Abstract

Bugünün işletmeleri, genellikle pazara yeni sunacakları ürün ya da hizmeti
hangi faktörlere göre belirleyeceklerini ortaya koymak amacıyla birbiriyle
bağımlı ya da bağımsız birçok soruya yanıt ararlar. Bir mal ya da hizmetin
satışı ve pazarda tutunmasını sağlayan tüketici açısından değeri, o ürün ya
da hizmeti oluşturan farklı niteliklerinin her birinin farklı oranlarda yaptığı
katkının toplamından oluşur. Bu nedenle bir ürün ya da hizmetin toplam
değerini oluşturan niteliklerinin hangilerinin tüketiciler açısından önem
taşıdığının belirlenmesi, işletmeler için vazgeçilmez derecede büyük bir
önem taşımaktadır. Bu bakımdan, tüketicilerin satın alma süreci içindeki
satın alma davranışları, işletmelerin satış ve pazarlama faaliyetlerinde
dikkate aldığı unsurlardır.

Tüketim toplumu kavramının hız kazandığı günümüzde, pazarlama
sektörü, önemi artan sahalardandır. İktisadi gelişim ve tüketim anlayışının
değişmesi, tüketici davranışlarını etkilemiş, bu durum pazarlama
etkinliklerinin de değişmesi ile sonuçlanmıştır. Tüketici davranışları,
toplumdan topluma olabileceği gibi, şehirden şehre ve hatta kişiden
kişiye değişim göstermektedir. Tüketicinin sahip olduğu maddi ve
manevi değerlerin toplamı olan tüketici davranışları, tüketim sürecinde
hem tüketicinin kendisinin hem de işletmelerin dikkate aldığı önemli bir
pazarlama unsurudur. 

References

  • [1] Adak Özdemir A., Ramazan O., (2012). Oyuncağa Çocuk, Anne ve Öğretmen Bakış Açısı. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2(1):1–16.
  • [2] Andreiana, V.-A., Stoica, C.-G., & Ivan, C. D., (2014). Influence of the Marketing Environment on the Toy Market. SEA - Practical Application of Science, 1(3), 48–54.
  • [3] Auster, C. J., & Mansbach, C. S., (2012). The Gender Marketing of Toys: An Analysis of Color and Type of Toy on the Disney Store Website. Sex Roles, 67(7–8), 375–388. http://doi. org/10.1007/s11199-012-0177-8
  • [4] Ergün, M., (1980). Oyun ve Oyuncak Üzerine. Milli Eğitim. I/1 s.102-119.
  • [5] Elsbach, K. D., (2009). Identity affirmation through “signature style”: A study of toy car designers. Human Relations, 62(7), 1041–1072. http://doi.org/10.1177/0018726709335538
  • [6] Fine, C., & Rush, E., (2016). “Why Does all the Girls have to Buy Pink Stuff?” The Ethics and Science of the Gendered Toy Marketing Debate. Journal of Business Ethics, pp. 1–16. http://doi. org/10.1007/s10551-016-3080-3
  • [7] Fonnesbaek, J., & Andersen, M. M., (2005). Story selling: how LEGO told a story and sold a toy. Young Consumers, 6(3), 31– 39. http://doi.org/10.1108/17473610510680885
  • [8] İslamoğlu, A. H., Alnıaçık, Ü., (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 495.s İstanbul: Beta.
  • [9] Kırmanlı, A., N., (2000). Oyuncak Sektör Raporu,33.s İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
  • [10] Kim, M., (2002). Parents’ perceptions and behaviors regarding toys for young children’s play in Korea. Education, 122 (4), 793-807
  • [11] Niemann, H., (1991). Oyuncağın Gelişim Tarihi, çev. Onur, B., Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 24, Sayı: 1, s61. Ankara Üniversitesi.
  • [12] Longacre, M. R., Drake, K. M., Titus, L. J., Cleveland, L. P., Langeloh, G., Hendricks, K., & Dalton, M. A., (2016). A toy story: Association between young children’s knowledge of fast food toy premiums and their fast food consumption. Appetite, 96, 473–480. http://doi.org/10.1016/j.appet.2015.10.006
  • [13] Otten, J. J., Hekler, E. B., Krukowski, R. A., Buman, M. P., Saelens, B. E., Gardner, C. D., & King, A. C., (2012). Food marketing to children through toys: Response of restaurants to the first U.S. toy ordinance. American Journal of Preventive Medicine. http://doi.org/10.1016/j.amepre.2011.08.020
  • [14] Rüşvanlı, H., O., (2007). Türkiye’deki Oyuncak Sektöründe Yeni Ürün Tasarımını Tetikleyen Faktörler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 93.s İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
Year 2018, Volume: 13 Issue: 49, 1 - 22, 31.03.2018

Abstract

References

  • [1] Adak Özdemir A., Ramazan O., (2012). Oyuncağa Çocuk, Anne ve Öğretmen Bakış Açısı. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2(1):1–16.
  • [2] Andreiana, V.-A., Stoica, C.-G., & Ivan, C. D., (2014). Influence of the Marketing Environment on the Toy Market. SEA - Practical Application of Science, 1(3), 48–54.
  • [3] Auster, C. J., & Mansbach, C. S., (2012). The Gender Marketing of Toys: An Analysis of Color and Type of Toy on the Disney Store Website. Sex Roles, 67(7–8), 375–388. http://doi. org/10.1007/s11199-012-0177-8
  • [4] Ergün, M., (1980). Oyun ve Oyuncak Üzerine. Milli Eğitim. I/1 s.102-119.
  • [5] Elsbach, K. D., (2009). Identity affirmation through “signature style”: A study of toy car designers. Human Relations, 62(7), 1041–1072. http://doi.org/10.1177/0018726709335538
  • [6] Fine, C., & Rush, E., (2016). “Why Does all the Girls have to Buy Pink Stuff?” The Ethics and Science of the Gendered Toy Marketing Debate. Journal of Business Ethics, pp. 1–16. http://doi. org/10.1007/s10551-016-3080-3
  • [7] Fonnesbaek, J., & Andersen, M. M., (2005). Story selling: how LEGO told a story and sold a toy. Young Consumers, 6(3), 31– 39. http://doi.org/10.1108/17473610510680885
  • [8] İslamoğlu, A. H., Alnıaçık, Ü., (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 495.s İstanbul: Beta.
  • [9] Kırmanlı, A., N., (2000). Oyuncak Sektör Raporu,33.s İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
  • [10] Kim, M., (2002). Parents’ perceptions and behaviors regarding toys for young children’s play in Korea. Education, 122 (4), 793-807
  • [11] Niemann, H., (1991). Oyuncağın Gelişim Tarihi, çev. Onur, B., Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 24, Sayı: 1, s61. Ankara Üniversitesi.
  • [12] Longacre, M. R., Drake, K. M., Titus, L. J., Cleveland, L. P., Langeloh, G., Hendricks, K., & Dalton, M. A., (2016). A toy story: Association between young children’s knowledge of fast food toy premiums and their fast food consumption. Appetite, 96, 473–480. http://doi.org/10.1016/j.appet.2015.10.006
  • [13] Otten, J. J., Hekler, E. B., Krukowski, R. A., Buman, M. P., Saelens, B. E., Gardner, C. D., & King, A. C., (2012). Food marketing to children through toys: Response of restaurants to the first U.S. toy ordinance. American Journal of Preventive Medicine. http://doi.org/10.1016/j.amepre.2011.08.020
  • [14] Rüşvanlı, H., O., (2007). Türkiye’deki Oyuncak Sektöründe Yeni Ürün Tasarımını Tetikleyen Faktörler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 93.s İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Servet Sakar This is me

İlkay Karaduman

Publication Date March 31, 2018
Submission Date October 2, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 49

Cite

APA Sakar, S., & Karaduman, İ. (2018). Türkiye’de oyuncak sektöründe tüketici tercihine etki eden faktörler üzerine bir araştırma. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(49), 1-22.



All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)