Bu çalışmanın amacı, “Bir Kuşak Bir Yol” projesinin “Orta Koridor” çalışmaları arasında bulunan Marmaray hattının, Asya-Avrupa arasındaki demiryolu taşımacılığındaki rolüne değinilmektedir. Asya-Avrupa arasında doğal köprü olarak bulunan Türkiye, demiryolu çalışmalarını son yıllarda hızlandırmış ve yeni projeler eklemeye devam etmektedir. Türkiye, günümüzde yurtiçi demiryolu çalışmalarında kuzey-güney ve doğu-batı periyodunda yolcu ve yük taşımacılığında önemli adımlar atmaya başlamıştır. Lojistik üslerle birlikte, ülkemizde yük giriş/çıkış işlemlerini daha profesyonelce ve daha fazla ithalat/ihracat yapabilme potansiyelini arttırmıştır. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattıyla birlikte ülkemiz demiryolu yük taşımacılığında Orta Asya ve Kafkasya bölgelerinden yük getirebilme özelliği kazanmıştır. “Bir Kuşak Bir Yol” projesinin alternatif ve en uygun demiryolu ağını barındıran Türkiye, çok modlu taşımacılık fırsatını demiryolu taşımacılık ile coğrafi şartlara uygun bir şekilde entegre edebilme özelliğini de barındırmaktadır. İstanbul’un Asya ve Avrupa kıtalarını boğaz altından birleştiren Marmaray, ilk etapta yolcu taşımacılığında rol oynasa bile “Bir Kuşak Bir Yol” projesinin tamamen aktif olarak faaliyete geçmesinden sonra Avrupa’ya ulaştırma hususunda zaman aralığını kısaltmakta ve daha hızlı yük taşımacılığının gelişmesinde rol oynamaktadır. Marmaray hattının hem Asya hem de Avrupa tabanlı yüklerinin ülkemize ulaştırma hususunda da kolaylık sağlayacağı öngörülmektedir. Özellikle denizyolu ve karayolu taşımacılıktaki gecikmelerin en aza indirilmesi Marmaray ve demiryolu hatlarıyla mümkün kılınacaktır. Bu çalışmada, gerçekleşmiş olan Asya-Avrupa demiryolu taşımacılığından bahsedilmiş olup, somut verilerden Marmaray’ın projedeki etkisi bahsedilmiştir.
The aim of this study is to Marmaray railway project’s role is mentioned to “One Belt One Road” project. Turkey is a natural bridge between Europe and Asia. Turkey is located in a natural bridge between Asia-Europe, railways work has accelerated in recent years and continues to add new railway projects. Turkey, today in north-south and east-west rail work period in domestic passenger and freight transport has begun to take important steps. Together with the logistics bases, it has increased the potential for more professional freight entry/exit operations in our country and more import/export. Also, Baku-Tbilisi-Kars railway line, our country has gained the ability to bring freight from Middle Asia and the Caucasus regions in rail freight transportation. "One Belt One Road" project of the railway network and the most appropriate alternative hosts Turkey, the multi-modal transport opportunities to integrate rail transport with in accordance with the geographical conditions also incorporated the feature. When "One Belt One Road" project active completely, Marmaray project will provide transition the Europe fastly and it will shorten the time interval. It is anticipated that the Marmaray line will also facilitate the transportation of Asian and European based cargoes to our country. In particular, minimizing delays in seaway and road transport will be made possible by Marmaray and railway lines. Also, this study has mentioned to Asia and Europe railway transportation and effects of Marmaray to "One Belt One Road" from concrete data.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2020 |
Submission Date | August 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: 60 |