Amaç: Bu çalışma, Konya Seydişehir Devlet Hastanesi (SDH) Acil Servisine 24 saat içerisinde tekrar başvuran hastaların son 3 yıl içindeki istatistiki verilerin karşılaştırmalı analizi ile tekrar başvuru oranının düşmesine yönelik çalışmalara katkıda bulunmak, acil serviste hizmet sunumu ve hasta bakımında kalitenin izlenmesi ve değerlendirilmesiniyapmak amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntemler: Kesitsel ve retrospektifolarak yapılan bu çalışmaya,2011-2013 yılları arasında acil servise başvuran (312.255) hastalar dahil edildi ve bu hastalara ait veriler kullanıldı.Hastalara ait veriler; hastane bilgi yönetim sistemi ve 24 Saat İçerisinde Tekrar Acil Servise Başvuran Hastalar İndikatörüyardımı ile toplandı.Ayrıca hastaların tekrar başvuru nedenini belirlemeye yönelik acil servis çalışanlarına anketuygulandı. Veriler, bilgisayar ortamına aktarıldı ve SPSS 16,0 (Statistical PackageforSocialSciences) paket programında tanımlayıcı istatistiksel metoduna (frekans dağılımı, yüzde olarak) tabii tutularak analiz edildi. Bulgular: Son 3 yıl içerisinde acil servise toplam 312.255 hasta başvurdu. Bu hastaların; %52,23'ünün erkek, %.47,77sinin kadın olduğu tespit edildi. Başvuru oranı %29 olarak belirlendi.11.420 (%3,6) hastanın 24 saat içerisinde tekrar acile başvurduğu belirlendi.Acil servise genel başvuru içinde en sık başvuru J39/Üst solunum yolu diğer hastalıkları teşhisi ile gerçekleşti.24 saat içerisinde tekrar başvuru ise en sık I10/Esansiyel (primer) hipertansiyon teşhisi ile oldu. Hastaların acil servise sıklıkla08:00-16:00 (%55,9) saatleri arasında başvurduğu tespit edildi. Sonuç:Seydişehir Devlet Hastanesi Acil Servisine başvuru oranı tüm polikliniklere oranla %29 ve tekrar başvuru oranı ise %3,6 olarak bulunmuştur.Acil servise tekrar başvuruların servis yoğunlunun artmasına ivme kazandırdığı tespit edilmiştir.Seydişehir Devlet Hastanesi Acil Servisinin çalışmada kullanılan performans verileri ışığında,kapasitesinin de üzerinde performans göstererek sağlık hizmeti verdiği sonucuna varılmıştır.
Purpose: The aims of this study are to contribute to the studies on re-application rates and to track and evaluate the quality of service at emergency services by means of comparative analysis of the 3-years data of the patients who re-applied to Konya Seydisehir State Hospital Emergency Services in 24 hours with the same problem. MaterialsandMethods:The patients (n=312,255) who applied to emergency services between the years 2011 and 2013 were included into this cross-sectional and retrospective study. The data of patients were collected by means of hospital information management system and the indicator of the patients who applied to emergency services with the same complaint in 24 hours. Moreover, a questionnaire were applied to the staff of emergency services in order to learn the reasons of re-admissions. Data were transferred to a computer and descriptive statistical methods (frequency distribution, percentage) of SPSS 16.0 (Statistical Package for Social Sciences) software was employed. Findings:In last 3 years, a total of 312,255 patients were admitted to the emergency services. It was detected that 52,23% of these patients are male, 47,77% of them are female, and 3,6% of patients (n=11.420) were re-admitted to the emergency services in 24 hours. Admission percentage was found as 29%. While the most common complaint for general admission was related to the J39/ upper respiratory tract, the most common complaint of re-admission in 24 hours was I10/ Essential(primary) hypertension. It was also observed that patients have applied to the emergency services between the hours 08:00 and 16:00. Results:While the percentage of re-admission in 24 hours to emergency services was found as 3,6%, the percentage of total admission was found as 29% among all polyclinics. It was understood that re-admissions to emergency services caused the workload and to increase the intensity of emergency service. It was concluded that Konya Seydisehir State Hospital Emergency Services showed a performance over its capacity.
Other ID | JA39GH29ZD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 53 |