Özel eğitim alanında bu eğitime ihtiyacı olan bireylerin engel ve özellikleri dikkate alınarak eğitim programları hazırlanmaktadır. Bu eğitim programlarından birisi de hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler için hazırlanmış olan ・Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Programı‟dır. Bu araştırmada özel eğitim mesleki eğitim programı içinde yer alan ・Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma evrenini Türkiye‟deki özel eğitim mesleki eğitim merkezlerinde ve özel eğitim sınıflarında çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmaya Adana, Gaziantep, Kilis, Mersin yoğunluklu olmak üzere diğer bazı illerden toplam 114 öğretmen katılmıştır. Eğitilebilir zihin engelli öğrenciler için hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı‟nın değerlendirilmesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerini almak için 40 maddelik bir anket uygulanmış ve öğretim programının hedeflerine, içeriğine, öğrenme-öğretme süreçlerine ve değerlendirme öğelerine ilişkin veriler bu anketle toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde yüzde (%) ve frekans (f) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretim program‟ının zihinsel engelli öğrenciler için tam olarak uygun olmadığı ve ders saatinin yetersiz olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | March 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 64 |