21. yüzyıl, yaşanan gelişmeler bakımından tarihin oluşumundan beri geçen dönemler içerisinde, gelişmelerin en hızlı yaşandığı dönem olarak nitelendirilebilir. Kültürel ve kişisel özelliklerin değerlendirmesi sırasında, geçmişte kuşak farklılığından bahsederken yaşanan hızlı gelişmelerin etkisiyle her yaş grubundaki bireyin farklı kişilik özelliklerine ve davranış kalıplarına sahip olduğu gözlemlenmektedir. Bu durum genç nesiller ile aktif iletişim kurarak başarının sağlanabileceği bir sektör olan eğitim sektörü için üzerinde durulması gereken önemli konulardan biridir. Öğretmenler ve akademisyenler eğitim verdikleri kitlelerin davranışlarını analiz etmek ve buna uygun olarak eğitim sistemlerini güncellemek durumundadır. Bu araştırmanın amacı eğiticilerin öğrencilerin kendi davranışlarını yorumlamasını sağlayarak, bireysel sorumluluk alma konusu ile ilgili bakış açılarını öğrenmektir.
Araştırmada öğrencilere bireysel sorumluluklarını yeterli bulup bulmadıklarına yönelik yöneltilen soruya cevap vermeleri istenmiş, böylelikle eğiticilerin dış gözlemleri ile anlamlandıramayacağı veya yanlış yorumlayabileceği öğrenci davranışlarını, öğrencilerin içsel olarak nasıl yorumladığının öğrenilmesi amaçlanmıştır. Araştırmayı gerçekleştirmek amacı ile İpsala Meslek Yüksekokulu eğitim-öğretimlerinin son dönemindeki 214 öğrenciye “Öğrenciliğinize göstermiş olduğunuz sorumluluk duygusu düzeyinizle iş hayatınızda başarılı olabileceğinizi düşünüyor musunuz?” sorusu yöneltilmiştir. Soruya verilen cevaplar metin madenciliği yöntemi ile analiz edilmiştir. İnsan algısı okunan metinden kolayca anlam çıkarabilmektedir. Ancak metin verisi arttıkça zaman ve iş gücü maliyeti de artmaktadır. Sayısal veya kategorik olmayan metin verisinin, bilgi sistemleri tarafından analiz edilmesi ve anlamlı bilgiye dönüştürülmesi, kişilere zaman ve maliyet tasarrufu sağlamaktadır. Öğrenci cevaplarından oluşturulan metin veri setinde, var olan gizli ancak anlamlı ilişkilerin belirlenmesi amacıyla metin madenciliği analizinin iki yöntemi uygulanmıştır. Öğrenciler verdikleri cevaplara göre kümeleme analizi yöntemi ile gruplara ayrılmıştır. Birliktelik kuralı yöntemi ile öğrencilerin ortak veya farklı kelime kullanımları araştırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2018 |
Submission Date | May 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 66 |