Amaç: Seçmeli dersler öğrencilere farklı alanlarda bilgi edinme ve kendilerini geliştirme fırsatları sunar. Bu nedenle, seçmeli derslerin öğrenci memnuniyeti ve tutumları üzerindeki etkilerini incelemek önemlidir. Bu çalışmanın amacı seçmeli derslerin öğrenci memnuniyet ve tutumlarına olan etkisinin cinsiyet ve kurul notları ile olan değişkenliğini incelemektir.
Yöntem: Likert ölçeği kullanılarak hazırlanan 5 seçenekli 25 soruluk online seçmeli ders memnuniyet anketine (SDMA) fakültemiz 102 öğrenci (46 kadın, 56 erkek) katılmıştır. Ankete verilen cevaplar IBM SPSS Statistics 25 programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: "Seçtiğiniz dersin okul notlarınıza katkı sağlayıp sağlamadığını düşünüyor musunuz?" sorusuna kadınların kadınların %49.1'i olumsuz yanıt verirken, erkeklerin %79.3'ü olumsuz yanıt vermişlerdir (p<0.05). Seçtiğiniz dersin gelecekteki kariyerinize katkı sağlayacağını düşünüyor musunuz?" sorusuna kadınların %72.2'si olumlu yanıt verirken, sadece erkeklerin %40'ı olumlu yanıt vermişerdir (p<0.05). “Dersi veren öğretim üyesi yeterli ve donanımlı mıydı?” sorusuna kadınların %94.4'ü olumlu yanıt verirken, erkeklerin %66.7'si olumlu yanıt vermişlerdir (p<0.05). “Dersi seçmenizde ilerideki akademik hayatınızla ilgili beklentilerinizin etkisi oluyor mu? sorusuna başarı notu 80’in altında olan öğrencilerin %23.5’i olumlu cevap verirken başarı notu 80’in üstünde olanların %52.4’ü olumlu cevap vermişlerdir (p<0.05). Diğer sorularda anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
Sonuç: Kadın öğrencilerin erkek öğrencilerden daha fazla akademik beklenti içinde olduğu, ders seçerken daha fazla düşünerek ve akademik beklentilerini karşılayacak ders seçimleri yaptığı, dersi veren öğretim üyesinin donanımlı olduğunu erkeklere oranla daha fazla düşündüğü ve öğrenci başarı düzeyi yükseldikçe seçmeli derslerin akademik hayata katkısının daha fazla olacağının düşünüldüğü görülmüştür.
Objective: Elective courses offer students opportunities to gain knowledge and improve themselves in different fields. Therefore, it is important to examine the effects of elective courses on student satisfaction and attitudes. The purpose of this study is to examine the variability of the effect of elective courses on student satisfaction and attitudes with gender and board grades.
Methods: A total of 102 students (46 females, 56 males) from our faculty participated in the online elective course satisfaction survey (ECSS), which consisted of 25 questions with five options prepared using the Likert scale. The responses to the survey were analyzed using IBM SPSS Statistics 25 program.
Results: Regarding the question "Do you think the course you've chosen contributes to your school grades?" 49.1% of women responded negatively, while 79.3% of men gave a negative response (p<0.05). For the question "Do you think the course you've chosen will contribute to your future career?" 72.2% of women gave a positive response, while only 40% of men gave a positive response (p<0.05). When asked about the sufficiency and competence of the course instructor, 94.4% of women gave a positive response, whereas 66.7% of men gave a positive response (p<0.05). Regarding the question "Does the influence of your expectations for your future academic life affect your choice of course?" 23.5% of students with a grade below 80 gave a positive response, while 52.4% of those with a grade above 80 gave a positive response, and a statistically significant difference was found (p<0.05). No significant difference was found in the other questions.
Conclusion: It was observed that female students have higher academic expectations than male students, they make more thoughtful choices when selecting courses to meet their academic expectations, they are more likely to believe that the instructor teaching the course is well-equipped compared to males, and as the student's academic achievement level increases, it is believed that elective courses contribute more to academic life.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Anatomy |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 29, 2024 |
Submission Date | October 17, 2023 |
Acceptance Date | December 17, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 |
"Acta Medica Nicomedia" Tıp dergisinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/actamednicomedia adresinden yayımlanan makaleler açık erişime sahip olup Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY SA 4.0) ile lisanslanmıştır.