The aim of this article is to investigate the opinions and observations of the Turkish opinion leaders in the Netherlands on the integration-issue. The study is based on an online questionnaire with the mentioned population. A total of 55 people participated in the survey. Participants were asked to compare the definitions of their ideal integration with the integration policies of the Dutch government. It has been observed that there is a gap between ideal integration definitions and real integration policies. The most important consequence of this is the disconnect between the government and the immigrant group. This can be seen as an important point of tension in achieving the objectives of the integration policy.
Integration policies of the Netherlands opinion leader integration problem Turkish immigrants
Bu makalenin amacı, Hollanda’da yaşayan Türkiyeli kanaat önderlerinin entegrasyon sorunu hakkındaki görüş ve gözlemlerini yoklamaktır. Çalışma, sözü edilen kesimle yapılan online bir ankete dayanmaktadır. Ankete toplam 55 kişi katılmıştır. Katılımcılara kendi ideal entegrasyon tanımlarıyla Hollanda hükümetinin izlediği entegrasyon politikalarını kıyaslamaları sorulmuştur. Çalışmada ideal entegrasyon tanımlarıyla reel entegrasyon politikaları arasında bir uçurum olduğu gözlemlenmiştir. Bunun en önemli sonucu hükümet ile göçmen tabanı arasındaki ilişkinin kopmasıdır. Bu durum entegrasyon politikasının amaçlarını gerçekleştirmede önemli bir gerilim noktası olarak görülebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2018 |
Submission Date | February 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |
All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.
ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.