İnsanoğlu var olduğu günden beri
sürekli bir değişim ve gelişme arayışı içerisinde olmuştur. İlkel tarım
aletlerinden sanayi devrimine kadar bu gelişme isteği yadsınamaz boyuttadır.
Sanayi devrimiyle birlikte ise gelişim hız kazanmış ve özellikte 20. yüzyılın
ikinci yarısında ilk kişisel bilgisayarların ve internetin hayatımıza
girmesiyle beraber gelişimin hızı sınırları zorlamaya başlamıştır. Dördüncü
sanayi devrimi kavramının hayatımıza girdiği ve nesnelerin internetinden
bahsetmekte olduğumuz şu günlerde akıllı cihazların ve sensor teknolojilerin de
tanıtılmasıyla beraber gelişimin hızı baş döndürücü bir hal almıştır. Artık
sadece birkaç yıl içerisinde insanoğlunun var olduğu günden beri göstermiş olduğu
gelişimi sağlayabilmekteyiz. Hayatımızın hemen her alanda bu gelişim ve değişim
sürecinin sonuçlarını görebiliriz. Ne var ki çok az sayıda da olsa bazı alanlar
değişime karşı direnç göstermişlerdir. Bulanlardan birisi olan eğitim alanında
da gelişim ve değişimin hızı nispeten yavaş olmuştur. Sonuç olarak günümüzde
hala yüzyıl öncesinde olduğu gibi eğitim ve öğretim yapmaktayız. Tıpkı yüzyıl
önceki sınıflarda olduğu gibi öğrenciler sınıflarda arka arkaya dizilerek pasif
ve bilgiyi sadece alan rollerini devam ettirirken öğretmenler de sınıftaki
otorite olma rollerini sürdürmekte ve hala bilgiyi sağlayan tek kaynak olmayı
seçmektedirler. Bu bağlamda okullarımızda yürütülmekte olan tarih dersleri de
maalesef bir istisna oluşturmamaktadır. Genç nesillerin eğitiminde son derece
önemli bir yere sahip olan tarih derslerinde kullanılan kitap, harita, poster
veya tarih cetvelleri gibi materyaller günümüz teknolojisini yakalamakta
yeterince başarılı olamamışlardır. 21. yüzyıl öğrenci profilleri düşünüldüğünde
bu materyallerin öğrencilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamakta
yetersiz kaldığını söylemek yanlış olmayacaktır. Bu açıdan bakıldığında,
hayatımıza son yıllarda girmiş olan Yakın Alan İletişim Teknolojisinin – Near
Field Communication (NFC) tarih eğitiminde kullanılmakta olan materyallerin
modernize edilmesinde dikkate değer bir potansiyeli olduğu söylenebilir. Kısa
mesafeden temassız iletişimi ve bilgi paylaşımını olanaklı kılan bu teknoloji
sayesinde tarih eğitimi materyalleri etkileşimli hale getirilip daha verimli
bir şekilde kullanılabilir. Bu liselerde uygulanması planlanan daha geniş
kapsamlı çalışmanın ilk adımı olan bu çalışma kapsamında, okullarda
kullanılmakta olan poster ve haritaların NFC teknolojisi kullanılarak
etkileşimle hale getirilmesinin yolları araştırılmış ve örnek posterler
hazırlanmıştır.
Since the existence of first humans,
human beings have been in search for continuous development and improvement.
This development which accelerated especially after the industrial revolution
gained momentum after the introduction of first personal computers and internet
in the second half of the 20th century. Nowadays in which the fourth
industrial revolution is on its way and the internet of things has entered our
lives, it can be said that the developments in smart devices and sensor
technologies increased this momentum to incredibly fast levels. Although we
feel the effects of these developments and changes in every field of our lives,
resistance in some areas like education can be observed. In that, today the
teaching and learning processes are being carried out in a way which had been
done hundred years ago and in which students play the information receiver role
by sitting behind each other in rows and teachers has information provider
role. Besides, although information technologies have entered into classrooms
in recent years, traditional education materials still exist. In this vein, it
can be said that history education is not an exception and materials such as
books, maps, posters and chronological charts which are used in history
education have failed to keep up with technological developments enough. When
21st century student profile is considered, these materials may fall
short in meeting students’ needs and expectations. Accordingly, it can be
argued that Near Field Communication (NFC) technology may have a great
potential and may be used to modernize the materials which are used in history
education. Thanks to this technology which enables contactless data transfer in
short distances, the history lesson materials can be turn into interactive ones
and can be used in more effective ways. In this study, which has been planned
as the first step of a broader study which will be carried out within a high
school, the possible ways of turning history lesson materials into interactive
ones by using NFC technology are investigated and sample applications are
carried out.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Etkinlik/Deneyim Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2019 |
Submission Date | July 5, 2019 |
Acceptance Date | January 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |