Araştırmanın amacı sürdürülebilir kalkınma kavramına ilişkin sınıf öğretmen adaylarının metaforik algılarını tespit etmektir. Araştırmaya 2019-20 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Gaziantep ilinde bulunan bir üniversitenin sınıf öğretmenliği ana bilim dalında okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf 70 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının tamamı daha önce ikinci sınıfta ‘Çevre Bilim ve Eğitimi’ dersini almışlardır. Araştırmanın amacı doğrultusunda araştırmacı tarafından öğretmen adaylarına ‘sürdürülebilir kalkınma ..…’ya benzer, çünkü ……’ şeklinde verilen cümle ile metafor üretmeleri istenmiştir. Öğretmen adaylarının yanıtları içerik analizi ile analiz edilmiştir. Öğretmen adayları toplam beş kategoride kırk bir metafor üretmişlerdir. Adayların ürettikleri metaforlar “Gelecek Nesillere Fayda Sağlama, Denge Oluşturma, Süreklilik, Eşitlik, Yol Gösterici ” kategorilerinde toplanmıştır. Öğretmen adayları sürdürülebilir kalkınmanın çevresel boyutuyla birlikte ekonomik ve sosyal boyutuna ilişkin de görüş belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2020 |
Submission Date | May 10, 2020 |
Acceptance Date | June 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 1 |