Bu araştırmanın amacı Özel/Minik Mucitler TÜBİTAK 4007 Bilim Şenliği Programına katılan ilkokul öğrencilerinin bilim şenliğine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırma karma yöntem desenlerinden yakınsak paralel desene göre yürütülmüştür. Araştırmanın nicel verileri bilim şenliğine katılan ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören 578 öğrenci üzerinden, nitel verileri ise 20 öğrenci üzerinden yürütülmüştür. Katılımcıların nicel verileri“STEM Motivasyon Ölçeği” ile toplanmıştır. Nitel verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğrenciler hayvanları, bitkileri, gökyüzünü ve diğer olayları sık sık gözlemlerken, boş zamanlarında makineleri sökmemeyi asla yapmam diye belirtmiştir. Cinsiyete göre mühendislik boyutunda erkek öğrenciler lehine anlamlı fark bulunmuştur. Bilim, teknoloji, matematik boyutunda dördüncü öğrencileri lehine anlamlı fark bulunmuştur. Tüm boyutların birbiriyle olumlu yönde pozitif ilişkisinin olduğu görülmüştür. Öğrenciler bilim şenliğinde teknolojik araçları en ilginç olarak görmüştür. Eğlenceli olması bilim şenliğine katılma isteğinin önemli nedeni olarak tespit edilmiştir. Oyun temelli etkinlikler öğrencilerin hoşuna gitmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Submission Date | November 22, 2021 |
Acceptance Date | December 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |