COVİD-19 Pandemi DÖneminde Dİş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan ve Yüz Yüze Eğitime Yönelik Geribildirimlerinin Değerlendirilmesi
Year 2022,
Volume: 11 Issue: 3, 252 - 261, 19.09.2022
Merve Nezir
,
Cemile Kedici Alp
Abstract
AMAÇ: Bu anket çalışmasının amacı Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğrencilerinin pandemi döneminde 2020-2021 eğitim-öğretim yılında pandemi sebebiyle yapılan uzaktan eğitim ve 2021-2022 eğitim-öğretim yılında hibrit olarak yürütülen eğitim ile ilgili öğrencilerin geribildirimlerinin değerlendirilmesidir.
MATERYAL-METOD: Çalışmanın örneklemi çalışmaya katılmaya gönüllü, COVID-19 pandemi döneminde diş hekimliği eğitimine web tabanlı olarak uzaktan devam eden 508 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilere altı bölümden oluşmak üzere 14 adet sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. İstatistiksel analiz için Ki-Kare testi ve Fisher Freeman Halton Exact Ki-kare testi kullanılmıştır.
BULGULAR: Ankete katılan öğrencilerin %31.5’inin dersi anlatan öğretim üyesiyle yüz yüze iletişim sağlayamadığı için online yapılan teorik derslere odaklanamadığı belirlenmiştir. Preklinik eğitimi alan 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin ise büyük çoğunluğunun (%83.78) bu eğitimin yüz yüze yapılmasını tercih ettiği belirlenmiştir.
SONUÇ: Veriler, diş hekimliği öğrencilerinin büyük çoğunluğunun pratik derslerin ve pratik ders ödevlerinin yüz yüze yapılmasını tercih ettiğini göstermektedir.
References
- 1. Karaaslan F, Dikilitaş A, Aydin EÖ. Comparison of covid-19 relevant knowledge and attitudes of clinical and preclinical dental students in Turkey. Balk J Dent Med 2020;24:127-33.
- 2. Karaca B. Erişkin yaş grubunda covid-19 klinik bulguları. J Biotechnol and Strategic Health Res 2020;4:85-90.
- 3. Türken M, Köse Ş. Covid-19 bulaş yolları ve önleme. J Tepecik Educ Res Hosp 2020;30:36-42.
- 4. Keskin M, Derya Ö. Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geribildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniv Sağlık Bilimleri Fak Derg 2020;5:59-67.
- 5. Durak G, Çankaya S, İzmirli S. Covid-19 pandemi döneminde Türkiye'deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. NEF-EFMED 2020;14(1):787-809.
- 6. Peng X Xx, Li Y, Cheng L, Zhou X, Ren B. Transmission routes of 2019-ncov and controls in dental practice. Int J Oral Sci 2020;12:1-6.
- 7. Chen J. Pathogenicity and transmissibility of 2019-ncov—a quick overview and comparison with other emerging viruses. Microb Infect. 2020;22:69-71.
- 8. Kampf G Td, Pfaender S, Steinmann E. Persistence of coronaviruses on inanimate surfaces and its inactivation with biocidal agents. J Hosp Infect 2020;104:246-51.
- 9. Can E. Öğrenci görüşlerine göre merkezî sınavların etkilerinin belirlenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Derg 2017;5:108-22.
- 10. Değirmenci A. Diş hekimliğinde uzaktan eğitim; covid-19 dönemi, öncesi ve sonrası. Tosun İ, Editör. Diş Hekimliği Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler. 1. Baskı. Ankara. Türkiye Klinikleri. 2021;7:46-54.
- 11. Alzamo A, Delilbaşı E. Covid-19 pandemisinde diş hekimliği eğitimi. ADO Klinik Bilimler Derg 2022;11:85-9.
- 12. Ünal N, Şanlıer N, Şengil AZ. Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluklarının ve uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Derg 2021;9:89-104.
- 13. Tuncer-Kara K, Ataş O. Diş hekimliği son sınıf öğrencilerinin covid-19 bilgi, korku, korunma düzeyi ve pandeminin eğitimlerine etkisi. Turkiye Klinikleri J Dental Sci. 2021;27(4):594-9.
- 14. Al‐Taweel FB, Abdulkareem AA, Gul SS, Alshami ML. Evaluation of technology‐based learning by dental students during the pandemic outbreak of coronavirus disease 2019. Eur J Dent Educ 2021;25:183-90.
The Evaluation of The Feedback of Dentist Faculty Students on Online and Face-to-Face Education During The COVID-19 Pandemic Period
Year 2022,
Volume: 11 Issue: 3, 252 - 261, 19.09.2022
Merve Nezir
,
Cemile Kedici Alp
Abstract
OBJECTIVE: The aim of this survey study is to evaluate the feedback of students in Gazi University Faculty of Dentistry about online education in the 2020-2021 academic year due to the pandemic and the hybrid education in the 2021-2022 academic year.
MATERIAL-METHOD: The sample of the study consists of 508 undergraduate students who continue their dentistry education on a web-based basis during the COVID-19 pandemic period. A survey consisting of 14 questions, consisting of six parts. Chi-square test and Fisher Freeman Halton Exact Chi-square test were used for statistical analysis.
RESULTS: It was determined that 31.5% of the students participated in the survey could not focus on the online theoretical lessons because of less communication than face-to-face lessons. It was determined that the majority (83.78%) of the 2nd and 3rd grade students who received preclinical education preferred face to face education.
CONCLUSION: In this survey study, the effect of online education and hybrid education were evaluated by students. Face to face education is very effective than other education models.
References
- 1. Karaaslan F, Dikilitaş A, Aydin EÖ. Comparison of covid-19 relevant knowledge and attitudes of clinical and preclinical dental students in Turkey. Balk J Dent Med 2020;24:127-33.
- 2. Karaca B. Erişkin yaş grubunda covid-19 klinik bulguları. J Biotechnol and Strategic Health Res 2020;4:85-90.
- 3. Türken M, Köse Ş. Covid-19 bulaş yolları ve önleme. J Tepecik Educ Res Hosp 2020;30:36-42.
- 4. Keskin M, Derya Ö. Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geribildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniv Sağlık Bilimleri Fak Derg 2020;5:59-67.
- 5. Durak G, Çankaya S, İzmirli S. Covid-19 pandemi döneminde Türkiye'deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. NEF-EFMED 2020;14(1):787-809.
- 6. Peng X Xx, Li Y, Cheng L, Zhou X, Ren B. Transmission routes of 2019-ncov and controls in dental practice. Int J Oral Sci 2020;12:1-6.
- 7. Chen J. Pathogenicity and transmissibility of 2019-ncov—a quick overview and comparison with other emerging viruses. Microb Infect. 2020;22:69-71.
- 8. Kampf G Td, Pfaender S, Steinmann E. Persistence of coronaviruses on inanimate surfaces and its inactivation with biocidal agents. J Hosp Infect 2020;104:246-51.
- 9. Can E. Öğrenci görüşlerine göre merkezî sınavların etkilerinin belirlenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Derg 2017;5:108-22.
- 10. Değirmenci A. Diş hekimliğinde uzaktan eğitim; covid-19 dönemi, öncesi ve sonrası. Tosun İ, Editör. Diş Hekimliği Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler. 1. Baskı. Ankara. Türkiye Klinikleri. 2021;7:46-54.
- 11. Alzamo A, Delilbaşı E. Covid-19 pandemisinde diş hekimliği eğitimi. ADO Klinik Bilimler Derg 2022;11:85-9.
- 12. Ünal N, Şanlıer N, Şengil AZ. Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluklarının ve uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Derg 2021;9:89-104.
- 13. Tuncer-Kara K, Ataş O. Diş hekimliği son sınıf öğrencilerinin covid-19 bilgi, korku, korunma düzeyi ve pandeminin eğitimlerine etkisi. Turkiye Klinikleri J Dental Sci. 2021;27(4):594-9.
- 14. Al‐Taweel FB, Abdulkareem AA, Gul SS, Alshami ML. Evaluation of technology‐based learning by dental students during the pandemic outbreak of coronavirus disease 2019. Eur J Dent Educ 2021;25:183-90.