Bu
çalışma, rehber öğretmenlerin yeni rehberlik hizmetleri yönetmeliğine ilişkin
algılarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma deseninde yapılan
çalışmada teknik olarak Q-Metodu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda
40 katılımcı yer almış ve katılımcılar, amaçlı örneklemenin bir çeşidi olan
ölçüt örnekleme yöntemine dayanılarak seçilmiştir. Verilerin toplanması
amacıyla araştırma formu ve Q-dizgisi kullanılmıştır. Veriler PQ-Method
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, rehber öğretmenlerin
yeni rehberlik hizmetleri yönetmeliğine ilişkin algılarının iki faktör altında
toplandığı anlaşılmaktadır. Birinci faktör altında yer alan rehber öğretmenler;
yeni rehberlik hizmetleri yönetmeliğini etik açısından sorunlu görmekte ve yeni
yönetmeliğin eleştirilecek taraflarının mevcut olduğunu belirtmektedir. İkinci
faktör altında yer alan rehber öğretmenler; yeni rehberlik hizmetleri
yönetmeliğinde rehber öğretmenin istemediği görevlerin var olduğunu, yeni
yönetmeliğin düzeltilmesi gereken ve eleştirilecek taraflarının mevcut olduğunu
belirtmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | October 6, 2018 |
Acceptance Date | December 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 2 |