Araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen
adaylarının farklı disiplinler arasındaki ilişkilere yönelik görüşlerini
belirlemektir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ile
gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde kolay
ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim
yılında Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı üçüncü sınıfta öğrenim görmekte
olan 10 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşlerinin ortaya
çıkarılması için çizme-yazma tekniği kullanılmış, katılımcılardan fen
bilimleri, matematik, Türkçe ve sosyal bilgiler derslerinin birbirleriyle
ilişkisi hakkındaki düşüncelerini yazmaları ve bu konu hakkında bir çizim
yapmaları istenmiştir. Elde edilen
verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda
öğrencilerin fen bilimleri, matematik, Türkçe ve sosyal bilgiler
disiplinleri arasındaki ilişkiye dair yazma tekniği ile elde edilen görüşleri;
“Disiplinler birbirlerini etkiler.”, “Fen bilimleri, bazı disiplinleri
kapsar.”, “Bazı disiplinler birbirleriyle ilişkilidirler / bağlantılıdırlar.”
ve “Bazı disiplinlerin ortak noktaları vardır.” şeklinde kategorize edilmiştir.
Öğrencilerin çizimleri ise; “Fen bilimleri, bazı disiplinleri kapsar.”, “Bazı
disiplinler arasında ortak noktalar vardır.”, “Bazı disiplinler birbirleriyle
ilişkilidirler / bağlantılıdırlar.”, “Disiplinler birbirlerini tamamlarlar.”
şeklinde dört kategori altında toplanmıştır. Bu doğrultuda mevcut uygulama ve
gelecek araştırmalara yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 12, 2019 |
Submission Date | October 25, 2018 |
Acceptance Date | March 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 1 |