Research Article
BibTex RIS Cite

2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler

Year 2016, , 48 - 61, 04.12.2016
https://doi.org/10.30803/adusobed.287986

Abstract

Bu çalışmanın amacı,  ULAKBİM’de düşünme eğitimi ile ilgili
2000-2015 yılları arasında yayınlanan 25 makalenin içerik olarak yöntemleri,
konu alanları, araştırmalarda kullanılan veri toplama araçları, veri analiz
yöntemleri, kaynakçası ve örneklem özellikleri açılarından eğilimlerinin hangi
yönde olduğunun içerik analizi yoluyla betimlenmesidir. Araştırma bulgularına
ilişkin sayısal değerler yüzde ve frekans tabloları ve grafiklerle sunulmuştur.
Araştırma bulgularına göre makale türü açısından araştırma incelemenin daha çok
tercih edildiği görülmüştür. Çalışmalarda en çok nicel araştırma yöntemleri
kullanılırken, veri toplama aracı olarak anket ve ilgi, tutum, algı, yetenek,
kişilik ve başarı testlerinin sıklıkla kullanılan araçlar olduğu; veri analiz
yöntemleri arasında da kestirimsel ve betimsel veri analizinin çok kullanıldığı
belirlenmiştir. Örneklem grubu olarak lisans düzeyindeki öğrencilerin,
öğretmenlerin ve ilköğretim 6-8. sınıf öğrencilerin olduğu, örneklem büyüklüğü
olarak 31-100 ile 101-300 kişi arasında değişen grupların olduğu; örnekleme
tekniği olarak da, basit seçkisizlik ve amaca uygunluk tekniğinin çok
kullanıldığı belirlenmiştir.

References

  • ABRAMİ, P. C. et al. (2008). Instructional interventions affecting critical thinking skills and dispositions: A stage 1 meta-analysis. Review Of Educational Research, 78 (4), 1102-1134.
  • AKAYDIN, Ş. ve ÇEÇEN, M. (2015). Okuma becerileri ile ilgili makaleler üzerine bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), s.183-198.
  • AKPINAR B. ve, BALTACI, M. (2011). Web tabanlı öğretimin öğrenenlerin üst biliş farkındalık düzeyine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 319-333.
  • BİLEN, MÜNEVVER, (2006). Plandan uygulamaya öğretim (7.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ-ÇAKMAK E., AKGÜN, Ö. E., KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (10. baskı).Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Year 2016, , 48 - 61, 04.12.2016
https://doi.org/10.30803/adusobed.287986

Abstract

References

  • ABRAMİ, P. C. et al. (2008). Instructional interventions affecting critical thinking skills and dispositions: A stage 1 meta-analysis. Review Of Educational Research, 78 (4), 1102-1134.
  • AKAYDIN, Ş. ve ÇEÇEN, M. (2015). Okuma becerileri ile ilgili makaleler üzerine bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), s.183-198.
  • AKPINAR B. ve, BALTACI, M. (2011). Web tabanlı öğretimin öğrenenlerin üst biliş farkındalık düzeyine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 319-333.
  • BİLEN, MÜNEVVER, (2006). Plandan uygulamaya öğretim (7.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ-ÇAKMAK E., AKGÜN, Ö. E., KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (10. baskı).Ankara: Pegem A Yayıncılık.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kerim Gündoğdu

Özlem Eraydın This is me

Ayşegül Kızılkaya This is me

Publication Date December 4, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Gündoğdu, K., Eraydın, Ö., & Kızılkaya, A. (2016). 2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2), 48-61. https://doi.org/10.30803/adusobed.287986
AMA Gündoğdu K, Eraydın Ö, Kızılkaya A. 2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler. ADUSOBIED. December 2016;3(2):48-61. doi:10.30803/adusobed.287986
Chicago Gündoğdu, Kerim, Özlem Eraydın, and Ayşegül Kızılkaya. “2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3, no. 2 (December 2016): 48-61. https://doi.org/10.30803/adusobed.287986.
EndNote Gündoğdu K, Eraydın Ö, Kızılkaya A (December 1, 2016) 2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 2 48–61.
IEEE K. Gündoğdu, Ö. Eraydın, and A. Kızılkaya, “2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler”, ADUSOBIED, vol. 3, no. 2, pp. 48–61, 2016, doi: 10.30803/adusobed.287986.
ISNAD Gündoğdu, Kerim et al. “2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3/2 (December 2016), 48-61. https://doi.org/10.30803/adusobed.287986.
JAMA Gündoğdu K, Eraydın Ö, Kızılkaya A. 2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler. ADUSOBIED. 2016;3:48–61.
MLA Gündoğdu, Kerim et al. “2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 3, no. 2, 2016, pp. 48-61, doi:10.30803/adusobed.287986.
Vancouver Gündoğdu K, Eraydın Ö, Kızılkaya A. 2000-2015 Yılları Arasında Düşünme Eğitimi Alanında Akademik Eğilimler. ADUSOBIED. 2016;3(2):48-61.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.