Research Article
BibTex RIS Cite

Competencies of Teaching Profession in Turkey

Year 2018, Issue: 30, 809 - 841, 30.12.2018
https://doi.org/10.14520/adyusbd.480236

Abstract

Learning and teaching are essential
parts of life. People constantly learn and improve themselves as time goes by.
When it comes to teaching, parents and teachers generally get involved.
Teaching profession is very precious occupation. It is esteemed all over the
world. The prevalent definition of this profession is to guide individuals on
their learning journay. As an indispansible part of this profession, teachers
need to have some competencies. The aim of this research is to investigate TEDP
project,which is to support teacher competence development,published in our
country in 2006 , “General Competencies of Teaching Profession” and Strategies
of Teaching Profession”published in 2017 in terms of teacher competence. It was
a qualitative research and hand documents canning model were carried out. In
this research, 3 different programs mentioned above are examined from the
viewpoint of teacher competence.

References

  • Atmaca, Ç. (2017). İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Kimlik Açısından Öğretmen Yeterlikleri Hakkındaki Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1641-1669.
  • Başbay, A. ve Bektaş, Y. (2010). Çokkültürlülük Bağlamında Öğretim Ortamı ve Öğretmen Yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34(152).
  • Cemaloğlu, N. (2014). Türkiye de Okul Yöneticisi Yetiştirme ve İstihdamı Varolan Durum, Gelecekteki Olası Gelişmeler ve Sorunlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 249-274.
  • Dağlıoğlu, H. E. (2010). Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminde Öğretmen Yeterlikleri Ve Özellikleri. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 72-84.
  • Deringöl, Y. (2007). Türkiye'de Cumhuriyet Döneminden Günümüze İlköğretim Öğretmenleri Yetiştirilmesinin Tarihsel Boyutu Ve Eğitimcilerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , 4(2), 17-27.
  • Freeman, D., Katz, A., Gomez, P. G. ve Burns, A. (2015). English-for-Teaching: rethinking teacher proficiency in the classroom. ELT Journal, 69(2), 129-139.
  • Gündoğdu, K., Aytaçlı, B., Aydoğan, R., & Yıldırım, C. (2015). Öğretmen Yeterlikleri Alanında Yazılan Makalelerin İçerik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 30-43.
  • Güven, D. (2010). Profesyonel Bir Meslek Olarak Türkiye’de Öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27(2), 13-21.
  • MEB. (2006). Öğretmen Mesleği Genel Yeterlikleri. Retrieved 24 05, 2018, from www.meb.gov.tr
  • MEB. (2017). Öğretmen Strateji Belgesi 2017-2023. Retrieved 05 25, 2018, from www.meb.gov.tr
  • MEB. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Retrieved 05 25, 208, from www.meb.gov.tr
  • Pigge, F. L. (1978). Teacher Competencies: Need, Proficiency, and Where Proficiency Was Developed. Journal of Teacher Education , 29(4), 70-76.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sönmez, S. (2014). Türk Öğretmen Yetiştirme (Öğretmen Okulları) Felsefesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(14), 230-239.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen Yeterlilikleri: Modern Bir Söylem ve Retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82.
  • Yavuz, M., Özkaral, T., & Yıldız, D. (2015). Uluslararası Raporlarda Öğretmen Yeterlikleri ve Öğretmen Eğitimi. SDU International Journal of Educational Studies, 2(2), 60-71.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Türkiye'de Öğretmen Yeterlikleri

Year 2018, Issue: 30, 809 - 841, 30.12.2018
https://doi.org/10.14520/adyusbd.480236

Abstract

Hayatımızda sürekli olarak öğretme
ve öğrenme durumu söz konusudur. Bir insan çocukluktan itibaren sürekli olarak
bir şeyler öğrenir ve gelişir. Öğretme kısmında ise anne-baba ve tabii ki
öğretmen başı çeker. Öğretmen en genel tanımıyla, öğretmeye rehberlik eden
kişidir. Eğitimin olmazsa olmazı olan öğretmenler, bu kutsal mesleği yerine
getirebilmeleri için bazı yeterliklere sahip olması gerekmektedir. Bu
araştırmanın amacı ülkemizde 2006 yılında yayımlanmış olan TEDP Temel Eğitime
Destek Projesi “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri“, 2017 yılında
yayımlanmış olan Öğretmenli Mesleği Genel Yeterlikleri ve Öğretmen Strateji
Belgesi’nin, öğretmen yeterlikleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma nitel
bir araştırmadır ve döküman inceleme modeliyle gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada yayımlanan bu 3 program öğretmen yeterlikleri çerçevesinde
incelenmiştir.

References

  • Atmaca, Ç. (2017). İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Kimlik Açısından Öğretmen Yeterlikleri Hakkındaki Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1641-1669.
  • Başbay, A. ve Bektaş, Y. (2010). Çokkültürlülük Bağlamında Öğretim Ortamı ve Öğretmen Yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34(152).
  • Cemaloğlu, N. (2014). Türkiye de Okul Yöneticisi Yetiştirme ve İstihdamı Varolan Durum, Gelecekteki Olası Gelişmeler ve Sorunlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 249-274.
  • Dağlıoğlu, H. E. (2010). Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminde Öğretmen Yeterlikleri Ve Özellikleri. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 72-84.
  • Deringöl, Y. (2007). Türkiye'de Cumhuriyet Döneminden Günümüze İlköğretim Öğretmenleri Yetiştirilmesinin Tarihsel Boyutu Ve Eğitimcilerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , 4(2), 17-27.
  • Freeman, D., Katz, A., Gomez, P. G. ve Burns, A. (2015). English-for-Teaching: rethinking teacher proficiency in the classroom. ELT Journal, 69(2), 129-139.
  • Gündoğdu, K., Aytaçlı, B., Aydoğan, R., & Yıldırım, C. (2015). Öğretmen Yeterlikleri Alanında Yazılan Makalelerin İçerik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 30-43.
  • Güven, D. (2010). Profesyonel Bir Meslek Olarak Türkiye’de Öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27(2), 13-21.
  • MEB. (2006). Öğretmen Mesleği Genel Yeterlikleri. Retrieved 24 05, 2018, from www.meb.gov.tr
  • MEB. (2017). Öğretmen Strateji Belgesi 2017-2023. Retrieved 05 25, 2018, from www.meb.gov.tr
  • MEB. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Retrieved 05 25, 208, from www.meb.gov.tr
  • Pigge, F. L. (1978). Teacher Competencies: Need, Proficiency, and Where Proficiency Was Developed. Journal of Teacher Education , 29(4), 70-76.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sönmez, S. (2014). Türk Öğretmen Yetiştirme (Öğretmen Okulları) Felsefesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(14), 230-239.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen Yeterlilikleri: Modern Bir Söylem ve Retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82.
  • Yavuz, M., Özkaral, T., & Yıldız, D. (2015). Uluslararası Raporlarda Öğretmen Yeterlikleri ve Öğretmen Eğitimi. SDU International Journal of Educational Studies, 2(2), 60-71.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Nur Tuğluk

Selçuk Kürtmen

Publication Date December 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 30

Cite

APA Tuğluk, M. N., & Kürtmen, S. (2018). Türkiye’de Öğretmen Yeterlikleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(30), 809-841. https://doi.org/10.14520/adyusbd.480236