Bu çalışmada, Adıyaman Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu’ndaki Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Antrenörlük Eğitimi Bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin, iletişim becerileri ve duygusal zekâ durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini 2018-2019 öğretim yıllarında Adıyaman Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu’nda öğrenim gören Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Antrenörlük Eğitimi Bölümlerinde amatör ve profesyonel düzeyde bireysel ve takım sporu yapan (1,2,3,4.Sınıf) tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir.
Çalışmanın sonunda, takım sporu yapan sporcuların duygusal zekâ ölçeğinin duyguların kullanımı ve duyguların değerlendirilmesi alt boyutlarında erkek sporcular lehine, takım sporu yapan sporcularda bireysel spor yapan sporculara göre daha yüksek olduğu ve aralarındaki farkında istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirtilmiştir. Sporcuların Duygusal zekâ ölçeğinin İyimserlik ve Duyguların Kullanımı boyutları ile İletişim Becerileri Ölçeğinin Uygunluk ve Etkililik Alt Boyutları arasında düşük düzeyde fakat istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönlü ilişki tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 35 |