Amaç: Bu çalışmada hemşirelik son sınıf öğrencilerinin etik duyarlılıkları incelenmiştir.
Gereç ve Yöntem: Bu araştırma Ankara ilinde bulunan bir devlet üniversitesinde son sınıfında öğrenim gören 92 son sınıf hemşirelik öğrencileri ile yapılmıştır. 2017-2018 Eğitim ve Öğretim yılının bahar döneminde yapılan çalışma tanımlayıcı türdedir. Verilerin toplanması için öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini içeren veri toplama formu ve “Öğrenci Hemşireler İçin Uyarlanmış Etik Duyarlılık Ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin etik duyarlılık anketi toplam puan ortalamasının 4,89±0,4 olduğu saptanmıştır. Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri açısından Öğrenci Hemşireler İçin Uyarlanmış Etik Duyarlılık Ölçeği ölçek toplam puanları açısından istatistiksel yönden anlamlı bir fark bulunamazken ‘’Yardımseverlik” ve “Uzman Bilgisine Başvurma” “Kişiler Arası Oryantasyon” ve “Etik Anlam Oluşturma” alt boyut puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır (p<0,05).
Sonuç: Araştırma sonucunda, hemşirelik öğrencilerinin etik duyarlılık düzeyleri nötr olarak belirlenmiştir. Etik problemlerin tanınması, çözümlerinin sağlanabilmesi ve hemşirelik öğrencilerinde etik duyarlılığın arttırılması için lisans eğitimi sırasında verilen etik dersi müfredatının güçlendirilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Etik, Hemşirelik, Etik Duyarlılık, Hemşirelik Öğrencileri.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Original research article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | April 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 55 Issue: 3 |