ÖZ
Turizm, geri kalmış
yörelerin ekonomik ve sosyal gelişmesi için önemli fırsatlar sunmaktadır. Van
ve bölgesinin ekonomik ve sosyal gelişiminde bu güne kadar geleneksel olarak
kullanılmış olan hayvancılık ve tarımsal faaliyetlerine ek olarak turizm endüstrisinin
geliştirilmesi bölge için son derece yararlı görülmektedir. Turizmin
geliştirilmesi bakımından önemli potansiyeli bulunmakla birlikte mevcut turizm
kaynaklarının hangi tüketici segmenti tarafından etkin olarak
değerlendirilebileceğinin saptanması, bölgenin hedefe yönelik etkin turizm
pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde çeşitli yararlar sunabilir. Bu
nedenle Van turizminin önemli hedef kitlesini, coğrafi ve kültürel yakınlık
gibi çeşitli faktörlerin etkilediği İranlı turistler oluşturmaktadır. Bu
çalışma, Van’ı ziyaret eden turistlerin seyahat nedenlerini, seyahat
sıklıklarını, Van ile ilgili algılarını, tekrar gelme niyetlerini ve demografik
özelliklerinin saptanarak analiz edilmesini ve sonuç olarak elde edilen
verilerin turizm pazarlamasında nasıl kullanılması gerektiği konusunu
amaçlamaktadır. Çalışmada İranlı turistlerin %60’ının Van’ı yılda birden fazla
ziyaret ettiği, %80’inin alış veriş ve kısa tatil amaçlı olarak geldiği, %
90’ının otobüs ve özel araçları ile geldikleri ve %45’inin seyahat kararlarını
yakın çevresinin bilgileri ile belirledikleri ve % 37’nin ailesi ile birlikte
geldikleri ortaya çıkmıştır. Van gölü ve çevresinin rekreasyon çekiciliklerinin
ise yeteri kadar değerlendirilmediği görüşünde oldukları saptanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2017 |
Submission Date | May 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |