Ekonomi, politika, sosyoloji, pazarlama, iletişim gibi beşeri disiplinler teknoloji alanında yaşanan gelişmelere kayıtsız kalmamış, kendi içlerinde bir dönüşüm yaşamış ve yaşamaya da devam etmektedir. Özellikle, bu çalışmanın da genel bağlamını oluşturan iletişim konusundaki yenilikler, yeni araçlar, yeni sistemler alan yazında birçok çalışmanın konusunu oluşturmuştur. İletişim alanında sözü edilen bu yenilikler şüphesiz yeni medya ortamlarıdır. Günümüzde hem kişiler arası iletişim hem de kurumsal iletişimde yaygın bir biçimde yeni medya temelli teknolojiler ile aracılanan bir süreç gözlemlenmektedir. Özellikle sivil toplum kuruluşları açısından potansiyel pek çok avantajı olan yeni medya kullanımı konusunda sivil toplum kuruluşlarının farkındalıklarının ve kullanım becerilerinin artırılması bir gerekliliktir. Bu noktadan hareketle sivil toplum kuruluşlarının yeni medyadaki rolleri diyalogsal iletişim ve halkla ilişkiler modelleri etrafında merak edilmiştir. Bu araştırmada bir aktivist grup olan ve kendisini iyilik aktivisti olarak tanımlayan AHBAP oluşumunun Twitter kullanımı diyalogsal prensipler ve halkla ilişkiler modelleri (basın ajansı, kamuoyu bilgilendirme modeli, iki yönlü asimetrik ve iki yönlü simetri model) bağlamında ele alınmaktadır. Çalışmada içerik analizi tekniği kullanılmış olup, 01 Ocak 2022- 01 Mart 2022 tarih aralığında yapılan paylaşımlar incelenmiştir.
Herhangi bir kurumdan destek alınmamıştır.
Human disciplines such as business, politics, sociology, marketing, and communication have not remained inert to developments in technology and have experienced and continue to experience change within themselves. In particular, innovations, new tools, and new systems in the field of communication, which form the general context of this study, have been the subject of numerous studies in the literature. These innovations in the field of communication are undoubtedly new media environments. In both interpersonal and corporate communication today, a process mediated by new media-based technologies can be observed. It is necessary to improve the use of new media, which offers advantages especially to non-governmental organizations and to educate these organizations. From this point of view, the role of non-governmental organizations in the new media was examined using models of dialogic communication and public relations. This research aims to examine the use of Twitter, one of the social media platforms that has recently increased in popularity, by AHBAP, an activist group that defines itself as a goodness activist, in the context of dialogical principles and public relations models (press agency, public information model, two-way asymmetric and two-way symmetry model). Content analysis technique was used in the study and the posts made between January 01, 2022 and March 01, 2022 were analyzed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2023 |
Submission Date | January 17, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 2 |