Mesleki
ve teknik liselerdeki yeni alanlardan biri olan, Sivil Havacılık Yer Hizmetleri
Alanı Ankara da 2016-2017 yılında üç okulda (Altındağ İMKB
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Çankaya Ayrancı Mesleki ve Teknik
Anadolu Lisesi, Pursaklar Güzide Ülker Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi) 10.
sınıf düzeyinde açılmıştır. 2018-2019 eğitim
yılının sonunda okullar alanın ilk mezunlarını verecektir. Bu çalışmada,
hazırlanan görüşme sorularıyla mesleki ve teknik liselerde yeni açılan alan/dal
eğitimlerinde karşılaşılan sorunları tespit etmek amacıyla, yönetici/öğretmen
ve öğrenci görüşlerine göre durum değerlendirmesi yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemiyle, örneklem
alınan Ankara ili içinde Sivil Havacılık Yer Hizmetleri bulunan üç okulda;
Altındağ İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Çankaya Ayrancı Mesleki
ve Teknik Anadolu Lisesi, Pursaklar Güzide Ülker Mesleki ve Teknik
Anadolu Lisesi gerçekleştirilmiştir.
Araştırmaya bu okullardaki 12. sınıf düzeyinde 12 öğrenci, yine aynı
okullarda 12 yönetici ve öğretmen katılmıştır. Katılımcıların görüşlerine göre
durum değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar genel olarak
değerlendirildiğinde; alan açılan okullarda uygulama laboratuvarı, alan
öğretmeni ve alana ilişkin modül kitaplarının olmaması nedeniyle sorunlar
bulunmaktadır. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ile Milli Eğitim Bakanlığı
arasında staj sözleşmesi olmadığı için 12. sınıfta beceri eğitimine başlaması
gereken öğrenciler staja başlamakta sorunlar yaşamaktadır. Bu nedenle her üç okulda da bazı öğrenciler
alanlarında staj yapamamışlardır. Alana öğrenciler fazla ilgi
göstermektedir. Havacılık dilinin İngilizce olması nedeniyle İngilizce bilen
mezunların istihdam olasılığının yüksek olduğu anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 22 Issue: 1 |