Türk kültürünün en önemli yapılarından olan hamamlar, işlevleri ve turizme kattığı değer bakımından turizm sektöründe önemli bir yer tutmaktadır. Turizm hareketlerinin değişmesi ve alternatif turizm kapsamında yeni ürünlerin geliştirilmesi destek bir turistik ürün niteliğinde olan Türk hamamlarının turizm sektöründeki etkinliğini ve önemini artırmıştır. Bu çalışmada; turizm sektöründe önemli bir yere sahip olan Türk h arının sektöre etkisi ve müşteri memnuniyetinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma, turizm sektörünün önemli merkezlerinden bir tanesi olan Alanya bölgesindeki turistik Türk hamam işletmelerini kapsamaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak 25 sorudan oluşan “hizmet memnuniyet ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın, sektörü aydınlatması ve yöneticilerin pazarlama politika ve stratejilerini geliştirmelerine katkı sağlaması beklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 1 |