Turizm ürününün kendine özgü özelliklerinden biri olan eş zamanlı üretim ve tüketim göz önüne alındığında hizmetin tüketilmeden önce deneyimlenemez olduğu bilinmektedir. Turizm ürününün bu özelliği nedeniyle turistler olumlu ya da olumsuz deneyimlerini online olarak diğer tüketiciler ile paylaşma yoluna gitmektedir. Bireyler tatil süreçlerinde olumsuzluk yaşamamak adına daha önce paylaşılan deneyimlerden hareket ederler. Tatil süreçlerinde yaşanılan olumsuzluklar, daha önceki kötü deneyimler bir belirsizlik ve korku ortamı yaratmaktadır. İşletmeler de korku çekicilikleri aracılığıyla turistler üzerinde izlenim oluşturmaya çalışmaktadır. Bu çalışmanın amacı “Cinnetten Bir Köşe” reklam filminden hareketle korku çekiciliklerinin turizm perspektifinden kullanılış biçimlerini saptamaktır. Çalışmada göstergebilimsel analizden yararlanılmıştır. Tüm sahneler, Barthes’in yananlam düzanlam okuma boyutları ile incelenmiştir. İncelenen sahneler tatil deneyimi öncesi ve tatil deneyimleri sırası olarak kategorize edilmiştir. Çalışma sonuçları, reklam filminde yer alan unsurların tatil süreci boyunca yaşanabilecek olumsuz deneyimler ile korku unsurlarını özdeşleştirdiği yönündedir. Korku öğeleri müziklerle, kullanılan ışık ve çekim teknikleri ile pekiştirilmiştir. Kişilerin olumsuz deneyimler yaşayabileceği her bir unsura çıkarımsal olarak yer verilmiştir. Reklam filmi genelinde korku çekicilikleri turistler üzerinde bir ikna unsuru olarak kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 24 Sayı: 1 |