Güven duygusunun bireyler arası ilişkilerde davranışı şekillendirdiği gibi örgütsel alanda da örgüt içi davranışları şekillendireceği ön görülebilmektedir. Bu noktada da özellikle sağlık gibi insan hayatının öncelikli olduğu bir sektörde yenilikçi ve yaratıcı fikirlerin ortaya çıkacağı, örgütü geliştirmek ve daha iyi işlemesini sağlamak için yapıcı ve olumlu davranışların sergilenebileceği çalışan sesliliği ortamının oluşturulmasında örgütsel güvenin rolünün incelenmesi ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Bu ihtiyaç doğrultusunda araştırmanın amacı; sağlık sektöründe örgütsel güvenin (yöneticiye, iş arkadaşlarına ve kuruma duyulan güven), çalışan sesliliğine etkisini tespit etmek ve örgütsel güvenin çalışan sesliliği ilişkilerinde güven boyutlarının rollerini incelemektir.
Çalışmanın verileri yüz yüze anket yöntemi ile Ankara da özel bir hastanede 18 yaş üstü hastalardan elde edilmiştir. Yapılan korelasyon ve regresyon analizi sonucunda ortaya çıkan bulgular, örgütsel güven ile çalışan sesliliği arasında kuvvetli bir ilişki olduğunu ve örgütsel güven boyutlarının (arkadaşlara güven, örgüte güven, amirlere güven), çalışan sesliliğini pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Örgütsel güven düzeyinin yükselmesi ile birlikte çalışan sesliliğinin de arttığı gözlemlenmektedir. Bu durum örgütsel güvenin çalışan sesliliğinin bir belirleyicisi olduğunu göstermektedir. Araştırmamızda çalışan sesliliğindeki değişimin %65,8’inin örgütsel güven tarafından açıklandığı belirlenmiştir. Diğer %35 lik değişimin nelerden kaynaklandığı incelenmelidir. Bu oranların çalışmaların yapısına ve sektörlere göre sonuçlarının kıyaslaması yapılmalıdır.
Netice itibariyle sağlık kurumlarında üst düzey yöneticilerin örgüt içi iletişim de oluşturacakları sistemin yapısı ile beraber ortaya çıkan örgütsel işleyiş ve ilişkilerden doğan iklim; hiyerarşik yapıda, iş arkadaşları arasında ve genel örgüt kapsamındaki iletişimde güven duygusunu besleyecek nitelikte olmasını gerektirmektedir. Bu doğrultuda sağlık yöneticilerine tavsiyelerde bulunulmuştur.
It can be assumed that the sense of trust will shape behavior in interpersonal relationships as well as inter-organizational behaviors in the organizational field.At this point,it is necessary to demonstrate the role of organizational trust in creating an employee voice environment where innovative and creative ideas emerge,constructive and positive behaviors for the organization to thrive and be able to perform better,especially in sectors such as health.that human life is a priority.According to this requirement,the aim of the study is;The purpose of this study is to identify the impact of organizational trust on the voice of employees in the health sector and to investigate the roles of organizational trust in employee voice relationships.The study data were collected from patients older than 18 years in a private hospital in Ankara by face-to-face examination method.The results of the relevant study and retrospective show that there is a strong relationship between organizational trust and employee voice,and elements of organizational trustpositively affect employee voice.It is seen that with increasing level of organizational trust,the voice of employees also increases.This ensures that organizational credibility determines the voice of employees.In our study,it was found that 65.8% of employee voice changes were reported with organizational credibility.The reasons for the other 35% change should be investigated.The results of these ratios should be compiled according to the structure of the research and the sectors.As a result,the climate that emerges from the organizational function and the relationships that have emerged with the structure of the system is such that senior executives of health institutions will establish communication within the organization;hierarchical structure, within partners and within the overall organization,requires that communication be of a quality that fosters a sense of trust.In this regard,recommendations were made to health managers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Main Section |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 24 Issue: 1 |