Bu derleme, Yapay Zeka (YZ) sohbet robotlarının gelişimsel sürecini, ChatGPT'nin hemşirelik eğitimindeki potansiyel rolünü ve risklerini araştırmakta ve ChatGPT'nin hemşirelik eğitiminde etkin kullanımına yönelik stratejiler ve tavsiyeler önermektedir. Hemşirelik eğitiminde ChatGPT, öğrenci katılımını ve bilgi edinimini artırabilecek kişiselleştirilmiş öğrenme, anında geri bildirim ve simülasyon senaryoları gibi birçok avantaj sunmaktadır. Bununla birlikte, doğruluk, insan etkileşimi eksikliği, mahremiyet ve güvenlik sorunları, tutarsızlıklar, aşırı güven ve kopya çekme gibi zorlukların ele alınması gerekmektedir. ChatGPT, hemşirelik eğitiminde devrim yaratma potansiyeline sahip olsa da, hemşirelik eğitimcileri ChatGPT'nin etik ve pedagojik kullanımına rehberlik etmede hayati bir rol oynamaktadır. Ancak bu teknolojilerin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için, hemşirelik öğretim elemanlarının da bu teknolojileri anlaması ve nasıl etkin bir şekilde kullanılacaklarını öğrenmeleri gerekmektedir. Bu durum, ChatGPT'nin hemşirelik öğrencilerinin öğrenimine ve gelişimine mümkün olan en iyi katkıyı yapmasını sağlamaya yardımcı olacaktır. Gelecekteki araştırmalar, hemşirelik öğrencilerinin ve eğitimcilerin gelişen ihtiyaçlarını ele alırken ChatGPT'yi hemşirelik eğitimine dahil etmenin yenilikçi yollarını keşfetmelidir.
This review investigates the developmental process of Artificial Intelligence (AI) chatbots, the potential role and risks of ChatGPT in nursing education, and proposes strategies and recommendations for effective utilization of ChatGPT in nursing education. ChatGPT offers many advantages in nursing education such as personalized learning, instant feedback, and simulation scenarios that can enhance student participation and knowledge acquisition. However, challenges including accuracy, lack of human interaction, privacy and security concerns, inconsistencies, over-reliance, and cheating must be addressed. Even though ChatGPT has the potential to revolutionize nursing education, nursing educators play a vital role in guiding the ethical and pedagogical use of ChatGPT. For these technologies to be effectively used, nursing educators also need to understand these technologies and learn how to use them effectively. This will help ensure that ChatGPT contributes to the learning and development of nursing students in the best possible way. Future research should explore innovative ways to incorporate ChatGPT into nursing education while addressing the evolving needs of nursing students and educators.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nurse Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | October 12, 2023 |
Submission Date | July 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 2 |