In this study, we both dwell on the importance and rudiments of meeting persistent educational needs of special education teachers in order for them to be attuned to the developments in their profession and to be productive and generative, and their need for the training as long as they work, and the information towards substructure of in-service training. Beside these, raising the competencies of special training employees, access to programs and numeric distributions via inservice training are also included. With in-service training, we help special training teachers gain new information and skills at least in their own field, benefit from educational technologies, use these Technologies and share qualified application samples. In the study, we deal with and discuss the aims and principals of inservice training – essential for special training teachers – and the usage of these aims and principals in various dimensions
Bu çalışmayla, hizmet içi eğitimde kuramsal alt yapıya yönelik bilgi vermenin yanı sıra, özel eğitimde görev yapan öğretmenlerin görevleri başında çalıştıkları sürece mesleklerindeki gelişmelere uyum sağlayabilmeleri, verimli ve üretken olabilmeleri için sürekli eğitim ihtiyaçlarını karşılamadaki önemi, esasları ve bu eğitime olan gereksinimleri üzerinde durulmuştur. Bununla birlikte özel eğitim çalışanlarının hizmet içi eğitim yoluyla yeterliliklerini artırma, programlara erişim ve sayısal dağılımlara yer verilmiştir. Hizmet içi eğitimle; özel eğitimde görev yapan öğretmenlere, en azından kendi alanında yeni bilgi ve beceriler kazanmaları, eğitim teknolojilerinden faydalanmaları, bu teknolojileri kullanmaları ve nitelikli uygulama örneklerinin paylaşımı sağlanacaktır. Çalışmada, özel eğitim öğretmenleri için vazgeçilmez bir yere sahip olan hizmet içi eğitimin amaç ve ilkeleri ile bu amaç ve ilkelerin kullanılmasına yönelik bilgiler farklı boyutlardan ele alınarak tartışılmıştır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2015 |
Submission Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 - Volume 15 Issue Özel |