Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği ana bilim dalından mezun olup, 2014 ve 2015 yılı Kamu Personeli Seçme Sınavı'na katılanların atanmaya esas KPSSP-121 puanlarının karşılaştırılmasıdır. Araştırma, çalışmanın amacı doğrultusunda, Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi'ne katılan ve öğretmen olarak ataması yapılanlar üzerinden gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler üzerinden frekans, aritmetik ortalama ve yüzde dağılımlarına göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi'ne, 2014 yılında 24.980, 2015 yılında ise 27.528 sınıf öğretmenliği alanına kaynaklık eden bölüm mezunu öğretmen adayı katılmıştır. Sınava katılan bu öğretmen adaylarının; 2014 ve 2015 yılı KPSSP-121 puanları; cinsiyet, doğru cevap ortalamaları, atanan öğretmenlerin sayısal dağılımları, atama başarı puan ortalamaları birbiri ile karşılaştırılmış, aradaki farkın anlamlı olup olmadığı incelenmiş ve sınava katılan adayların genel başarı puan ortalamaları asıl belirleyici olarak kullanılmıştır. 2014 yılında sınava katılan bu öğretmen adaylarının %24,48’i (6.115), 2015 yılında ise sınava katılanların %27,12’si (7.465) atanmıştır. Bununla birlikte 2014 yılında Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi'ne katılanların doğru cevap ortalaması 22,24, atama taban puanı 77,63 olup 2015 yılında bu oranlar, Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi'ne katılanların doğru ortalaması 26,27, atama taban puanı ise 78,77 olarak gerçekleşmiştir. Çalışma sonuçlarının Türkiye’nin öğretmen yetiştirme ve istihdam politikalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
The goal of this study is to compare the scores of the primary school teaching department graduates’ on Public Personnel Selection Exam (KPSS) scores in 2014 and 2015. The participants in the study were those who had passed the Teaching Field Knowledge Test, and were appointed to teaching positions. The data was analyzed and compared based on frequency, mean, and percentile distributions. According to the data, 24,980 primary school classroom teacher majors took the exam in 2014; while 27,528 primary school classroom teacher candidates participated in the exam in 2015. The candidates’ KPSSP-121 score intervals, gender, correct-response mean score, numerical distribution of the appointees, their overall scores for 2014 and 2015 were compared. Further analyses were made to determine the level of its significance, and the overall-score means were used as the primary determining factor. In 2014, 24.48% (6,115) of the examinees were appointed as primary school teachers, whereas 27,12% (7.465) examinees were appointed in 2015. The mean score of correct responses in 2014 was 22.24, and the baseline appointment score was 77.63, on the other hand, in 2015 the examinees’ correct-response score means were calculated as 26.27, and the baseline appointment scores were 77.78. The results of the study were intended to contribute to the teacher training and employment policies in Turkey.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2016 |
Submission Date | December 7, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 16 Issue: 4 |