Aim of the research is to reveal proficiency level of early childhood teacher candidates about physical, content and illustration characteristics of picture story books and their self-perception on
their competence. To collect data, ‘‘Examination of Level of Competence in Choosing Picture Story Books and Perception of Self Competence of Early Childhood Education Teacher Candidates’’ form was used. Sample group of the study consist of 127 teacher candidates who are continuing education on 2nd, 3rd and 4th grades of undergraduate programs in two different universities. In order to analyze the data one way ANOVA of quantitative method was used. As a result of the research; there is no significant difference in physical, content, and illustration features and competency scores about these features. There is a significant difference in physical, content, and illustration features and teacher candidates’ competency scores about these features in term of classroom level and this difference is on behalf of the third grade teacher candidates.
Çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının resimli öykü kitaplarında bulunması gereken fiziksel, içerik ve resimleme özellikleri hakkında yeterlik düzeyleri ve kendi yeterliklerine ilişkin algılarının ortaya konulmasıdır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resimli Öykü Kitaplarını Seçme Konusunda Yeterlik Düzeyleri ve Kendi Yeterliklerine İlişkin Algılarını Belirleme Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, okul öncesi eğitimi iki, üç ve dördüncü sınıf 127 öğretmen adayından oluşmaktadır. Okul öncesi öğretmen adaylarının resimli öykü kitaplarını seçme ölçütleri araştırmacılar tarafından nicel veri analiz yöntemlerinden tek yönlü varyans analizine (ANOVA) tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda; okul öncesi öğretmen adaylarının formda yer alan resimli öykü kitaplarının fiziksel, içerik, resimleme özellikleri boyutlarında ve bu özelliklere ilişkin yeterlilik puanları açısından anlamlı fark oluşturmadığı görülmektedir. Öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri açısından formda yer alan resimli çocuk kitaplarının fiziksel özellikleri, resimleme özellikleri boyutlarında ve öğretmen adaylarının formdan elde ettikleri toplam puanlar açısından anlamlı fark oluşturduğu ve bu farkın üçüncü sınıf öğretmen adayları lehine olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 8, 2017 |
Submission Date | March 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 1 |