Research Article
BibTex RIS Cite

GÖRME ENGELLİLERE KARDEŞ ÖĞRETİMİYLE SUNULAN ELLE DUVAR TAKİBİ YAPARAK YÜRÜME BECERİSİNİN EŞZAMANLI İPUCUYLA ÖĞRETİMİNİN ETKİLİLİĞİ

Year 2017, Volume: 17 Issue: 2, 586 - 607, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326405

Abstract

Görme yetersizliği olan öğrencilerde bağımsız
hareket becerilerinin öğretimi hayati derecede önemlidir. Öğrenciler, bağımsız
hareket becerilerinin öğretimiyle çevrelerinde güvenli, etkili, bağımsız
hareket eden birer birey haline gelir. Bu çalışmada normal gelişim gösteren
çocukların görme yetersizliğinden etkilenmiş kardeşlerine bağımsız hareket
becerilerinin öğretiminde eşzamanlı ipucu yönteminin etkililiği
araştırılmıştır. Bu amaç kapsamında çalışma Ankara ilinde yaşayan görme
yetersizliğinden etkilenmiş ve normal gelişim gösteren dört kardeş ile
yürütülmüştür. Araştırmanın deseni denekler arası çoklu yoklama desenidir.
Uygulamacı tarafından öğreten kardeşlere eşzamanlı ipucu yönteminin öğretim
şekli kazandırılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğreten
kardeşlerin uyguladığı eşzamanlı ipucu yönteminin görme yetersizliği olan
kardeşlerin bağımsız hareket becerilerini kazanmasında ve sürdürmesinde etkili
olduğu bulunmuştur. Görme yetersizliği olan kardeşlerin kazandıkları bağımsız
hareket becerilerini farklı ortam ve farklı zamanlarda sergiledikleri  gözlenmiştir.

References

  • KAYNAKÇA
Year 2017, Volume: 17 Issue: 2, 586 - 607, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326405

Abstract

References

  • KAYNAKÇA
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hale Çotuk

Banu Altunay Arslantekin

Publication Date June 29, 2017
Submission Date July 4, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Çotuk, H., & Altunay Arslantekin, B. (2017). GÖRME ENGELLİLERE KARDEŞ ÖĞRETİMİYLE SUNULAN ELLE DUVAR TAKİBİ YAPARAK YÜRÜME BECERİSİNİN EŞZAMANLI İPUCUYLA ÖĞRETİMİNİN ETKİLİLİĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 586-607. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326405