Örgütleri oluşturmak, oldukça zor ve maliyetli bir durumdur. Bu
zorlukları ortadan kaldırmak ve maliyetleri azaltmak çalışanların, işlerinden
tatmin olmalarına bağlıdır. Motivasyondaki amaç; çalışanların daha verimli
çalışmalarını, istek ve arzularını artırmayı sağlamaktır. Kalıplaşmış
motivasyon araçlarını kullanmak her zaman olumlu performans sağlayamayabilir.
Bu nedenle, günün şartlarına ve çalışanların ihtiyaçlarına göre farklı
motivasyon araçlarını sunmak gerekir. Herzberg, iş yerinde hijyen etmenlerin
belli bir düzeyin altına düşmemesi gerektiğini vurgulamaktadır. Belli bir
düzeyin altına düşmesi, çalışanın işinden, çevresinden, işletmeden, mesai
arkadaşlarından ve amirlerinden sıkılmasına ve devamsızlık, hastalık ve işten
ayrılmasına neden olabilmektedir. Bu araştırmada Herzberg’in Hijyen
faktörlerinin çalışanların işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkisi
incelenmiştir. Bu amaçla Muş ilinde Kamu sektörü ve Özel sektörde faaliyet
gösteren eğitim kurumlarında çalışan 132 kişinin görüşleri değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda Herzberg’in Hijyen faktörleri ile çalışanların işten ayrılma
niyetleri arasında negatif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu
görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2017 |
Submission Date | July 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 2 |