Bu çalışmanın amacı
üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutum ve bilgi
okuryazarlığı düzeylerini çeşitli değişkenler açısından ve birbirleriyle
ilişkileri bakımından incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir.
Veri toplama aracı olarak “Bilgi
Okuryazarlığı Ölçeği (BOY)” (Adıgüzel, 2011), “Bilimsel Araştırmaya Yönelik
Tutum Ölçeği (BAYTO)” (Korkmaz, Şahin ve Yeşil 2011) ve araştırmacılar tarafından hazırlanan
“Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu iki devlet
üniversitesinde öğrenimlerini sürdüren fen bilgisi, felsefe grubu ve sınıf
öğretmenliği adaylarından oluşmaktadır. Çalışma grubu 418 (%77,4) kadın ve 122
(%22,6) erkek olmak üzere 540 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu
olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolay bulunan örnekleme tekniğiyle
oluşturulmuştur. Çalışmanın öne çıkan bazı sonuçları şu şekildedir: Öğretmen
adaylarının üniversiteye göre BOY puanlarının anlamlı bir şekilde değişmediği
ancak BAYTO puanlarının anlamlı şekilde farklı olduğu tespit edilmiştir. BOY ve
BAYTO puanları arasındaki ilişki incelendiğinde bu puanlar arasında düşük
düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 19, 2017 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 3 |