Bu çalışmanın amacı, üstün zekâlı ve
yetenekli öğrenci ailelerinin
Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) biyoloji proje çalışmaları hakkındaki
görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında
Türkiye’nin Marmara Bölgesi’nde bulunan iki BİLSEM’de biyoloji proje
çalışmalarını tamamlayan ve amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenen toplam
31 üstün zekâlı ve yetenekli öğrencinin ailesinden oluşmaktadır. Nitel
araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, veriler araştırmacılar
tarafından geliştirilen Biyoloji Alanı Proje Çalışması ile İlgili Öğrenci
Ailesi Anketi ile toplanmıştır. Anket,
14 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Veriler, içerik analiz yöntemi
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ailelerin öğrencilerin ilgi alanlarına göre ve öğrenci merkezli
biyoloji proje çalışmaları yapmalarını ve öğrencilerin bilgi ve becerilerini yapılan projelerde,
günlük ve mesleki yaşamlarında kullanmalarını bekledikleri belirlenmiştir.
Aileler, proje çalışmalarının öğrencileri özgür, mutlu ve heyecanlı hissettirdiğini, proje konusunda derinlemesine ve
kalıcı öğrenmeyi sağladığını, öğrendiklerini hayata geçirme fırsatı sunduğunu,
öğrencilerin biyoloji ve çevreye karşı ilgi ve meraklarını artırdığını ifade
etmişlerdir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 19, 2017 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 3 |