Öğrencilerin
davranışsal, duyuşsal ve bilişsel boyutları ile derse ‘bağlılık’ları öğrenme
için son derecede önemlidir. Son dönemde eğitimde kullanımı yaygınlaşan Web 2.0
araçları arasında yer alan dijital değerlendirme araçları öğrencilere
bilgisayar/cep telefonu/tablet aracılığıyla yöneltilen sorulara cevap verme
imkânı sunmaktadır. Bu araçlar öğretmenlere renkli, rekabetçi bir ortamda
anında dönüt verme, bireysel veya grup değerlendirmesi yapma vaadi
taşımaktadır. Bu araştırmada öğrencilerin derse bağlılıklarının dijital
değerlendirme araçlarının kullanımı sonrası değişimleri incelenmiştir.
Sosyoekonomik seviyeleri yüksek ve düşük iki ayrı okulda “Bilişim Teknolojileri
ve Yazılım” dersi alan 65 altıncı sınıf öğrencisinden Wang, Bergin ve Bergin’e
ait “Derse Katılım Envanteri” ile veriler toplanmıştır. Uygulanan dijital
değerlendirme araçları sonrasında öntestlere göre Okul-1 için ‘davranışsal
katılım-uyma’, ‘bilişsel katılım’ altboyutlarının ortalamasının anlamlı
derecede arttığı, ‘derse katılmama’ altboyutunun ortalamasının anlamlı derecede
düştüğü; Okul-2’de sadece ‘duyuşsal katılım’ altboyutunda anlamlı şekilde
arttığı görülmüştür. Araştırma dijital değerlendirme araçlarının öğrencilerin
derse bağlılıklarına olumlu etkisi olabileceği hakkında ipuçları sunmaktadır.
Benzer araştırmaların deneysel desenlerde ve nitel analizlerle desteklenerek
gerçekleştirilmesi önerilmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 19, 2017 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 3 |