Araştırma, özel eğitim okulu
yöneticilerinin özel eğitim mevzuatına ilişkin genel görüşlerini
belirleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Bu
amaçla nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Verilerin toplanması nitel
araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın katılımcılarının belirlenmesinde sadece özel eğitim hizmeti veren
bir okulda yönetici olarak çalışma ölçütü konulmuştur. Ayrıca araştırmaya dâhil
edilecek olan katılımcılar belirlenirken farklı bakış açılarına ulaşabilmek
için özel gereksinimli bireylere eğitim veren zihinsel, işitme ve görme
yetersizliği ve üstün yetenekliler gibi farklı kurumların yöneticileri tercih
edilmiştir. Araştırmaya 10 özel eğitim
okulu yöneticisi dâhil olmuştur. Katılımcılar, İstanbul, İzmir, Muğla ve Çorum
illerinde görev yapmaktadırlar. Verilerin toplanması için araştırmanın
amaçlarına uygun olarak görüşme soruları hazırlanmıştır. Görüşme soruları; özel
eğitim mevzuatının yazım dili ve anlaşılırlığına, kapsamına, ihtiyacı
karşılamasına, uygulamada zorluk yaşanmasına ve önerilere ilişkin görüşlerini
belirlemek amacıyla beş soruyu içermektedir. Görüşmelerden biri yüz yüze
yapılırken diğerleri katılımcıların farklı şehirlerde olmaları nedeniyle
telefon aracılığı ile gerçekleşmiştir. Bu çalışmada elde edilen veriler
betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Sonuç olarak yöneticilerin görüşlerine
göre mevzuatın, yazım dili ve anlaşılırlığı, kapsamı, ihtiyaçları karşılaması
ve uygulamada yetersiz olduğu belirlenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 8, 2017 |
Submission Date | June 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 4 |