Bu araştırmanın temel amacı, sosyal bilgiler dersinde öğrenci
merkezli etkinlik kullanımının öğrencilerin akademik başarına etkisini ve
etkinliklere yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Çalışma, nitel ve nicel
araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma desene göre dizayn edilmiş
ve uygulanmıştır. Bu kapsamda akademik başarı boyutu ön test-son test kontrol
gruplu desenle, etkinliklere/derse yönelik öğrenci görüşleri ise açık uçlu soru
formuyla tespit edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul’da bulunan
bir ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan 56 yedinci sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Çalışmada elde edilen bulgulardan hareketle Sosyal Bilgiler
dersinde öğrenci merkezli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarısı üzerinde
olumlu yönde etkiye sahip olduğu ve öğrencilerin etkinliklere/derse yönelik
daha pozitif bir bakış açısına ulaşmalarına katkı sağladığı ifade edilebilir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 8, 2017 |
Submission Date | December 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 4 |