Considering the
importance of theoretical knowledge on teaching young learners, 30 pre-service
English Language teachers were given a three-week intensive training on how to
teach English to very young learners using ‘Reading and Storytelling’
technique, which is based on TPRS (Teaching Proficiency Through Reading and
Storytelling). The study uses a pre-posttest technique and these 30 pre-service
teachers were asked before and after the training what they know about the
learning characteristics of different age groups (5-8, 9-12, 13+) and which age
group they would prefer to teach and the challenges of teaching young learners.
When the results of the pre and posttest are compared it is possible to see the
positive effect of the training on the participants.
Çocuklara dil öğretiminin teorik bilgisinin değeri ve önemi göz
önünde bulundurularak, TPRS (Okuma becerileri ve Hikâye Anlatımı ile Dil
Öğretimi) yöntemine dayanan “Okuma ve Hikâye Anlatımı” tekniği kullanılarak, 30
öğretmen adayına 3 hafta süren yoğun bir çocuklara dil öğretimi eğitimi
verilmiştir. Çalışma ön-son test esasına dayandırılarak, eğitimlerden önce ve
hemen sonra katılımcılara farklı yaş grubundaki (5-8, 9-12, 13+) çocuklara dil
öğretimi hakkında bildikleri, bu yaş gurubu çocukların öğrenme tercihleri ve
kendilerinin hangi yaş grubuna dil öğretmeyi tercih ettikleri ve bu yaş
çocuklarla çalışmanın zorlukları sorulmuştur. Ön test ve son test sonuçları
kıyaslandığında, verilen eğitimlerin katılımcılar üzerindeki olumlu etkilerini
görmek mümkün olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | May 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 1 |