Bu çalışmanın amacı, bellek
destekleyicilerden anahtar sözcük yönteminin öğrencilerin İngilizce sözcük
dağarcığını geliştirmeye etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma
grubunu, Burdur Bucak ilçesindeki bir ortaokulda iki şube 5. sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Çalışma ön-test- son-test kontrol gruplu yarı deneysel modele
göre yürütülmüştür. Araştırmada, öğrencilerin akademik başarı düzeylerinin
saptanmasında 25 sorudan oluşan başarı testinden yararlanılmıştır. Veriler,
SPSS paket programından yararlanılarak, bağımsız gruplar t-testi ile analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı
bir fark olduğu görülmüştür. Çalışmada uygulanan kalıcılık testi sonucunda da
deney grubu öğrencilerinin son-test puanları ile kalıcılık testi başarı
puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Sonuç olarak, deney
grubu öğrencilerinin öğrenmelerinin kalıcı olduğu söylenebilir. Bu bağlamda,
yabancı dil öğreniminde anahtar sözcük yönteminin kullanılması önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | August 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 1 |