Bu araştırma eğitimin etkili,
verimli ve vazgeçilmez bir parçası olan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin
sorunları ve bu sorunların öğretmen performansı üzerine etkilerini incelemek
amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öncelikle eğitim, beden eğitimi ve beden
eğitimi ve spor öğretmenlerinin görevleri ile ilgili teorik kaynak taraması
yapılmış ve daha sonra Sakarya ilinde 2006–2007 eğitim öğretim yılında görev
yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerine uygulanan anketten elde edilen
bilgiler değerlendirilmiştir. Uygulanan anket kişisel bilgiler ve sorunlara
katılma ile etkilenme derecelerini belirleyen iki bölümden oluşmuştur. Ankete
toplam 127 beden eğitimi ve spor öğretmeni doğru ve değerlendirilebilir cevap
vermiştir. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak
kabul edilmiştir. Analizler sonucunda beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin
sorunlara katılma algılarında cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık
gözlenmemiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunlar, tesis
ve ders kaynakları, okul ve aile ile ilgili sorunlarına katılma düzeylerinde
anlamlılık görülmüş ve performanslarının etkilendiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2018 |
Submission Date | October 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |