Bu
araştırmada sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik görüşlerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde
fenomenolojik (olgubilim) yöntem benimsenerek yürütülmüştür. Kolay ulaşılabilir
örnekleme tekniğiyle oluşturulan çalışma grubunda toplam 10 sınıf öğretmeni
bulunmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış
mülakat tekniği kullanılmıştır. Mülakatlar ses kayıt cihazı kullanılarak kayıt
edilmiş, daha sonra bu kayıtlar yazıya dökülmüştür. Mülakatlar sonucunda elde
edilen veriler içerik analizine tabi tutularak, sürekli karşılaştırmalı analiz
tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular tematik olarak
kategorize edilmiş, tablolar halinde sunulmuş ve öğretmenlerin görüşleriyle
desteklenmiştir. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin üniversitede
aldıkları müzik eğitiminin yeterli olmadığı ve müzik öğretimi sürecinde sınıf
öğretmenlerinin bir takım sorunlar yaşadığı ortaya çıkmıştır. Araştırma
sonuçları bağlamında sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik hizmet içi
eğitim almaları gerektiği, üniversite müzik eğitimi kapsamında flütten başka
bir müzik enstrümanının çalınmasının öğretilmesi gerektiği ve ilkokulda müzik
dersine müzik öğretmenlerinin girmesi gerektiği sunulan öneriler arasındadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | March 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 3 |