Bu araştırmada, öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumları,
iş performansları ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiler
incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016- 2017 eğitim öğretim yılında
Giresun ili merkezindeki devlet liselerinde görev yapmakta olan 235 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için Vance, Brooks ve Tesluk (1997)
tarafından geliştirilen “Örgütsel Sinizm Ölçeği”, DiPaola, Tarter ve Hoy (2005)
tarafından geliştirilen “Örgütsel Vatandaşlık Ölçeği”, Kirkman ve Rosen (1999)
tarafından geliştirilen “İş Performansı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin
analizinde ortalama, standart sapma, korelasyon analizi yapılmış ve değişkenler
arasındaki ilişkiler yapısal eşitlik modeliyle test edilmiştir. Araştırmanın
sonuçlarına göre; öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumları ile iş performansları
ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki,
örgütsel vatandaşlık davranışları ile iş performansları arasında da pozitif
yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumları
iş performanslarını ve örgütsel vatandaşlık davranışlarını negatif yönde
etkilemektedir. Bu ilişkide örgütsel vatandaşlık davranışının aracı rolü
bulunmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | November 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 3 |