Engelli bireylerin daha sağlıklı beden ve ruh hayatlarına olanak
sağlayabilmek ve sosyal yaşama uyumlarını kolaylaştırmak için eğitim içerik ve uygulamaları
son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı, zihin engelliler beden eğitimi
öğretim programını içerik, uygulama ve yaşanan sorunları derse ilişkin
beklentiler açısından öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmaya
2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Zonguldak ilinde Millî Eğitim Bakanlığına
bağlı eğitim ve uygulama okullarının 1-8. sınıflarında görev yapan zihin
engelliler sınıf öğretmenleri katılmıştır (n=41). Katılımcılara alanında uzman
iki araştırmacı tarafından geliştirilen, 38 maddeden oluşan anket
uygulanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans ve aritmetik ortalama
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, beden eğitimi programı kazanımlarının
en çok öğrencinin fiziksel gelişimi için uygun olduğu, öğrenci ve aileye
yönelik kazanımların az olduğu saptanmıştır. Program içeriğinin okul hayatı
için önemli olduğu, ancak farklı engel düzeyine sahip çocuklar için
çeşitliliğinin olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin uygulamalarında
oyunlara yer verdikleri, öğrenciye göre örnekler vererek açık ve anlaşılır
uygulamalar yaptıkları ancak kısmen de olsa içerik ve uygulama tutarsızlıkları
yaşadıkları, aynı zamanda araç gereç açısından sıkıntı yaşadıkları
saptanmıştır. Sonuç olarak zihin engellilere yönelik beden eğitimi derslerinin
içerik ve uygulama alanlarında bazı sorunların olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | October 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 1 |