Ziel dieser Forschung ist es, mit Hilfe von Metaphern die Wahrnehmungen der Studenten über die Konzepte der "Erde und Bodenverschmutzung" aufzudecken. Die Studiengruppe besteht aus 258 Studenten, die im Frühjahr 2014-2015 an den Fakultäten für Bildungswissenschaften der Universitäten Hacettepe und Gazi studieren. Der Fragebogen bestand aus zwei halbstrukturierten offenen Fragen. In dieser Studie wurden qualitative Forschungsmethoden verwendet, um die Wahrnehmung von Individuen bezüglich eines Falls und die Bedeutungen, die sie auferlegen, aufzudecken. Die Forschungsergebnisse wurden in verschiedenen konzeptionellen Kategorien zu den Forschungsfragen ausgewertet und die Ergebnisse interpretiert. Basierend auf diesen konzeptionellen Kategorien kann gesagt werden, dass Universitätsstudenten ein hohes Bewusstsein für Umweltprobleme haben. Die Ergebnisse der Forschung werden voraussichtlich einen wesentlichen Beitrag zum Verständnis der Wahrnehmungen der Begriffe „Boden und Bodenverschmutzung“ leisten. Darüber hinaus können aus Forschungsergebnissen hergestellte Metaphern als wichtiges Forschungsinstrument zur Erklärung der Begriffe „Erde und Bodenverschmutzung“ verwendet werden.
The aim of this research is to reveal the perceptions of
university students about the concepts of “soil and soil pollution” with the
help of metaphors. The study group consists of 258 students studying in the
Faculties of Education of Hacettepe and Gazi universities during the spring
2014-2015 period. The questionnaire consisted of two semi-structured open-ended
questions. In this study, qualitative research methods were used to reveal the
perceptions of individuals about a case and the meanings that they impose.
Research findings were evaluated in different conceptual categories regarding
the research questions and the results were interpreted. Based on these
conceptual categories, it can be said that university students have a high
awareness of environmental problems. The results obtained from the research are
expected to make significant contributions to the field in understanding the
perceptions of the concepts of “soil and soil pollution”. In addition,
metaphors produced as a result of research can be used as an important research
tool in explaining the concepts of “soil and soil pollution”.
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin “toprak ve toprak
kirliliği” kavramlarına yönelik algılarını metaforlar yardımı ile ortaya
çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 bahar döneminde, Hacettepe
ve Gazi Üniversiteleri’nin Eğitim Fakülteleri’nde öğrenim gören 258 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış
iki açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Bu kapsamda
araştırmada, bireylerin bir olguya ilişkin algılarını ve yüklediği anlamları
ortaya çıkartmayı amaçladığından nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde gerekli kavramlar ve
değişkenler arası ilişkilere ulaşılması için içerik analiz yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma bulguları, araştırma soruları ile ilgili olarak
farklı kavramsal kategoride değerlendirilerek sonuçlar yorumlanmıştır. Bu
kavramsal kategorilerden yola çıkılarak üniversite öğrencilerinin, çevre
sorunlarına yönelik farkındalıklarının yüksek olduğu söylenebilir. Araştırmadan
elde edilen sonuçların, “toprak ve toprak kirliliği” kavramlarına yönelik
algıları anlamada ve açıklamada alana önemli katkılar getirmesi beklenmektedir.
Ayrıca, araştırma sonucunda üretilen metaforların, “toprak ve toprak kirliliği”
kavramlarını açıklamada, önemli birer araştırma aracı olarak kullanabileceği
düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | January 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 1 |