Bu araştırmada, yedinci
sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin cinsiyet, anne-baba
eğitim düzeyi, aylık ortalama gelir, kitap okuma sıklığı, öncesi eğitim alma,
Türkçe ders notu değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği
incelenmiştir. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ilinde
bulunan altı farklı okulda öğrenim gören toplam 515 yedinci sınıf öğrencisinin
yazdığı metinler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ilişkisel tarama
modeline göre yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin oluşturdukları metinleri
değerlendirmek için Öyküleyici Metin
Tamamlama Formu (Başkan, 2018); yazılı anlatımlarını değerlendirmek için
ise Öyküleyici Metin Puanlama Anahtarı
(Başkan, 2018) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan
öğrencilerin öyküleyici metin yazma becerilerinin orta düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin öyküleyici metin yazma
becerileri ile cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, kitap okuma sıklığı ve okul
öncesi eğitim alma durumu değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde
farklılıklar tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Submission Date | September 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 2 |