Geçmiş ve günümüzde
yaşayan kişiler karşılaştırıldığında; günümüzde yaşayan kişilerin, hesap
makinesi, bilgisayar gibi teknolojik aletleri kullanma, sayılar, grafikler ve
anketler gibi çeşitli durumlarla karşılaşma ve işlem yapma olasılıklarının,
değişen dünya ve ihtiyaçlardan ötürü önceki
kuşaklara göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Bu anlamda matematik öğretiminde sayı kavramı,
özellikle ilkokul ve ortaokul kademesinin en önemli konularından birini
oluşturmaktadır. Sayı duyusu seviyesi
ve önemi, geçmiş dönemlerle kıyaslandığında insanlar için çok daha önemli ve ilgi
çekici bir çalışma konusu haline gelmiştir. Bu çalışmada, ortaokul matematik
dersi sayılar alt öğrenme alanı kazanımlarının, 2009-2013-2017 öğretim programlarının,
Yang (1995) tarafından belirlenen, sayı duyusu bileşenlerine göre
karşılaştırmalı şekilde incelenmesi amaçlanmıştır. Programlarda kazanımlar,
verilen örnekler ve açıklamalar kısımları Yang(1995) bileşenlerine göre nitel
analiz yöntemi ile incelenmiştir. Öğretim programları arasında sayı duyusu ile
ilgili olduğu düşünülen kazanımlara sınıf bazında ne kadar yer verildiği ve sayı duyusuna verilen önemin yıllara göre değişimi
ile sayı duyusu bileşenlerinin öğretim programındaki kazanımların dağılımlarının
yıllara ve sınıflarına göre karşılaştırmalı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | July 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 4 |