Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, kendi
dersleri bağlamında mülteci öğrenciler hakkındaki görüşlerini tespit etmektir.
Çalışma grubu, uygun örnekleme yöntemine göre seçilmiş olup, toplam 11 Sosyal
Bilgiler öğretmeni araştırmaya dahil edilmiştir. Yapılan araştırmada veriler,
nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen en önemli bulgular, Sosyal
Bilgiler öğretmenlerinin mülteci öğrencilerin en fazla dil yetersizlikleri ve
kültürel farklılıkları ile ilgili farkındalıklara sahip olmaları, kendileri
açısından mülteci öğrencilerin derse aktif katılımları ve sınıf içi
iletişimlerini bir sorun olarak görmeleri, Sosyal Bilgiler dersini mülteci
öğrencilerin özellikle ülkemiz hakkında bilgi edinmeleri ve toplumsal
hayatımızı öğrenmeleri açısından gerekli olduğunu düşünmeleri, mülteci
öğrenciler dikkate alınarak sınıf içi ve sınıf dışı birtakım faaliyetler için
çaba göstermeleri ve Sosyal Bilgiler öğretim programını mülteci öğrencilerin bu
derse entegrasyonları açısından yetersiz olarak değerlendirmeleri şeklindedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2019 |
Submission Date | December 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 3 |