Research Article
BibTex RIS Cite

MESLEKİ GELİŞİM MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ KATILIMCI ODAKLI YAKLAŞIM İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2020, Volume: 20 Issue: 1, 81 - 99, 06.03.2020
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-514361

Abstract

Bu
araştırmanın amacı, Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri’nin, 9. sınıfında
öğretimi gerçekleştirilen Mesleki Gelişim Modüler Öğretim Programının etkililiğinin
değerlendirilmesidir.
Araştırma,
2018-2019 eğitim-öğretim yılında ve nitel araştırma deseninde gerçekleştirilen
bu araştırma bir olgubilim çalışması olup, katılımcı odaklı değerlendirme
yaklaşımı baz alınarak Mesleki gelişim modüler öğretim programı
değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin
iç paydaşlarından olan 4 meslek öğretmeni, 6 öğrenci, Mesleki eğitim çıkışlı 1
yönetici ve 9. sınıflardan sorumlu 1 rehberlik öğretmeni araştırmaya dahil
edilerek 12 katılımcının görüşüne başvurulmuştur.
Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen
5 farklı yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla toplanmış ve içerik
analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Öğretmen ve
öğrenciler Mesleki Gelişim Modüler Öğretim Programının etkililiğini değerlendirirken
157 söylem dile getirmiştir. Bu söylemler katılımcılar açısından ayrı ayrı
değerlendirilmiş, “öğretim programının
değerlendirilmesi”

ve “dersin genel olarak değerlendirilmesi”
şeklinde 2 tema ile ifade edilmiştir. Bu temalar, “amacın değerlendirilmesi”, “içeriğin değerlendirilmesi”, “uygulama
sürecinin değerlendirilmesi”, “ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin
değerlendirilmesi” ve “dersin genel olarak değerlendirilmesi”
şeklinde 5
kategoriye ayrılmıştır. Araştırmada; öğretmenler 24, öğrenciler ise 18 kod ile
öğretim programının etkililiğine dair görüş bildirmişlerdir. Yönetici ve
rehberlik öğretmeninin görüşleri ise birer katılımcı olduğu için aynı kategoriler
altında, doğrudan sunulmuştur. Araştırmanın, eğitim programları ve öğretimi
alan yazınına katkı sağlaması umulmaktadır.

References

  • Adıgüzel, O. C. ve Berk, Ş. (2009). Mesleki ve teknik ortaöğretimde yeni arayışlar: yeterliğe dayalı modüler sistemin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 220-236.
  • Arabacıoğlu, T. (2013). Bilişim teknolojisi öğretmenlerinin modüler eğitim programına ilişkin görüşleri: Aydın ilinde bir durum çalışması. Elementary Education Online, 12(1), 148‐157, 2013.
  • Aktaş, M., ve Erdoğan, M. (2012). Metal Teknolojisi Alanı Modüler Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(6), 91-118.
  • Alkan, C., Doğan, H. ve Sezgin, İ. (1998). Mesleki ve teknik eğitimin esasları (1. baskı) Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Altın, R. (2008). Mesleki eğitim sisteminde yeni eğilimler ve modüler sistem. Ankara: Mesut matbaacılık.
  • Ata, U. (2007). Mesleki teknik eğitim ve megep öğretim programlarına öğrenci ve öğretmen yaklaşımları (bilişim teknolojileri alanında uygulama). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atahan, H. F. (2009). Türkiye’de kalıpçılık eğitimi sorunlarının çözümü için eğitim programı önerisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, H. (2009). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)’in uygulanmasında yaşanan sorunların incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydoğan, Ü. (2008). Bilişim teknolojilerinin temelleri eğitim içeriğinin interaktif yöntemlerle geliştirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Babaç, H. (2008). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan bilişim teknolojileri modüler öğretim sisteminin öğretmenler açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Berk, Ş. (2012). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan modüler sistemin Provus'un Farklar Modeli ile değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Coşkun, C. (2015). Grafik ve fotoğraf alanı baskıya hazırlık modüllerine yönelik bir yeterlilik araştırması. TOJDAC. October 2015 Volume 5 Issue 4.
  • Debreli, Ö. (2009). Modüler sistemde meslek liselerinde görev yapan meslek öğretmenlerinin alan ve uyum süreçlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Ankara.
  • Donnelly, M. (2008). Vocational Education. EBSCO Research Starters, EBSCO Publishing Inc.
  • Ekşioğlu, S., ve Taşpınar, M. (2014). Evaluation of modular education program implementation in vocational and technical high schools1. Evaluation, 11(2).
  • Fer, S. (2000). Modüler program yaklaşımı ve bir öneri. Milli Eğitim Dergisi, 147, 21-37.
  • Gömleksiz, M. N. (2002). Modüler öğretime ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 275-285.
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010a). Mesleki ve teknik ortaöğretimde uygulanan modüler öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi (Elazığ İli Örneği). eJournal of New World Sciences Academy, 5(3).
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010b). Mesleki ve teknik ortaöğretimde modüler öğretim uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. e-Journal of New WorldSciences Academy, 5(4).
  • Günceoğlu, B. (2003). Kız teknik öğretim okulları meslek dersleri programlarının modüler öğretim yaklaşımına uygunluğunun öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda tespiti: (Metge Projesi el sanatları teknolojisi alanı meslek dersleri program örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güven, M., Çoşkunserçe, O., ve Börü, N. (2008). Evaluating the teaching modules in informational technologies fiel within the scope of development project of vocational education (DPoVE). World Applied Sciences Journal, 4(1), 55-62.
  • Gürol, M. (1997). Okul sanayi işbirliği. Ankara: Pegem.
  • İşoğlu, V. İ. (2010). Megep Bilişim Teknolojileri Alanı Modüllerinin Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kamiloğlu, İ. (2004). Kız meslek liseleri el sanatları bölümünde uygulanan modüler öğretim yaklaşımı ile geleneksel öğretim yaklaşımının karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kanbur, M.İ. (2013). Metal teknolojisi alanında uygulanan modüler öğretim sisteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karabatak, S., ve Şengür, D. (2018). Mesleki ve teknik eğitimde yapılan düzenlemelere ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 86-93.
  • Karaca, N., ve Çakır, S. (2014). Mesleki eğitim ve öğretim sisteminin güçlendirilmesi projesi (megep) muhasebe-finansman alanı modüllerinin etkinliğinin tespitine yönelik bir araştırma. Balikesir University Journal of Social Sciences Institute, 17(31).
  • Karadeniz, O. (2008). Endüstri meslek liseleri elektrik elektronik teknolojileri alanında uygulanmakta olan modüler öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • MEB. (1986). Mesleki ve teknik eğitim kanunu. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3308.pdf. Erişim Tarihi: 20.12.2018.
  • MEB. (2018a). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin görünümü. http://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/12134429_No1_Turkiyede_Mesleki_ve_Teknik_Egitimin_Gorunumu.pdf. Erişim Tarihi: 22.12.2018.
  • MEB. (2018b). 2023 eğitim vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf. Erişim Tarihi: 22.12.2018.
  • MEGEP. (2016). Mesleki gelişim modüler öğretim programı. http://www.megep.meb.gov.tr/. Erişim Tarihi: 20/12/2018.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Nazlı, M. H. (2010). Gazetecilik alanı modüler öğretim programına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • OECD (2000). From initial education to working life: making transitions work, preliminary edition. T.A. Davies ve F. Farquharson (Eds.), The Learnership Model of Workplace Training and Its Effective Management: lessons learnt from a Southern African case study içinde Journal of Vocational Education and Training, Volume 56, Number 2, London: Routledge.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). London: Sage Publications, Inc.
  • Seçilmiş, C. ve Ünlüönen K. (2009). Modüler öğretim sisteminin getirdiği uygulamaların değerlendirilmesi: Anadolu otelcilik ve turizm meslek liselerinde bir alan araştırması: İşletme Araştırmaları Dergisi, (2), 318.
  • Sert, Ö. (2007). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında modüler öğretim sisteminin bilişim teknolojileri alanında uygulanması ve öğretmen, öğrenci açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sim, Ş. (2011). Secondary school vocatıonal educatıon ın turkey: communıcatıon educatıon. Humanities Sciences, 6(3), 631-644.
  • Stufflebeam, D. L., & Shinkfield, A. J. (2007). Evaluation theory, models and applications. San Francisco: Wiley.
  • Tamer, M. A., ve Özcan, M. (2014). Örgün mesleki ve teknik eğitim sisteminin mesleki eğitimin paydaşlarınca değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 205-224.
  • Tanrısever, S. (2008). Erkek giyim üretimi dersi modülünün değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Türkyılmaz, T. A. (2008). Mesleki eğitimin iyileştirme sürecinde uygulanan modüler sistemde öğretmen eğitiminin önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Utku, B. (2010). Radyo TV alanı modüler öğretim programına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Uysal, S. (2009). Mesleki eğitim veren teknik, endüstri meslek, Anadolu meslek ve Anadolu teknik liselerinde uygulanmakta olan MEGEP projesinin etkililiği hakkındaki öğretmen görüşlerinin belirlenmesi (İstanbul İli Örneği). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaşar, N. (2007). Ortaöğretimde modüler eğitimin matbaa eğitimi açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yeşilyaprak, B., Güngör, A., ve Kurç, G. (1996). Eğitsel ve mesleki rehberlik. Baskı, Ankara: Varan.
  • Yıldırım, A., Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Year 2020, Volume: 20 Issue: 1, 81 - 99, 06.03.2020
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-514361

Abstract

References

  • Adıgüzel, O. C. ve Berk, Ş. (2009). Mesleki ve teknik ortaöğretimde yeni arayışlar: yeterliğe dayalı modüler sistemin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 220-236.
  • Arabacıoğlu, T. (2013). Bilişim teknolojisi öğretmenlerinin modüler eğitim programına ilişkin görüşleri: Aydın ilinde bir durum çalışması. Elementary Education Online, 12(1), 148‐157, 2013.
  • Aktaş, M., ve Erdoğan, M. (2012). Metal Teknolojisi Alanı Modüler Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(6), 91-118.
  • Alkan, C., Doğan, H. ve Sezgin, İ. (1998). Mesleki ve teknik eğitimin esasları (1. baskı) Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Altın, R. (2008). Mesleki eğitim sisteminde yeni eğilimler ve modüler sistem. Ankara: Mesut matbaacılık.
  • Ata, U. (2007). Mesleki teknik eğitim ve megep öğretim programlarına öğrenci ve öğretmen yaklaşımları (bilişim teknolojileri alanında uygulama). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atahan, H. F. (2009). Türkiye’de kalıpçılık eğitimi sorunlarının çözümü için eğitim programı önerisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, H. (2009). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)’in uygulanmasında yaşanan sorunların incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydoğan, Ü. (2008). Bilişim teknolojilerinin temelleri eğitim içeriğinin interaktif yöntemlerle geliştirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Babaç, H. (2008). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan bilişim teknolojileri modüler öğretim sisteminin öğretmenler açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Berk, Ş. (2012). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan modüler sistemin Provus'un Farklar Modeli ile değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Coşkun, C. (2015). Grafik ve fotoğraf alanı baskıya hazırlık modüllerine yönelik bir yeterlilik araştırması. TOJDAC. October 2015 Volume 5 Issue 4.
  • Debreli, Ö. (2009). Modüler sistemde meslek liselerinde görev yapan meslek öğretmenlerinin alan ve uyum süreçlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Ankara.
  • Donnelly, M. (2008). Vocational Education. EBSCO Research Starters, EBSCO Publishing Inc.
  • Ekşioğlu, S., ve Taşpınar, M. (2014). Evaluation of modular education program implementation in vocational and technical high schools1. Evaluation, 11(2).
  • Fer, S. (2000). Modüler program yaklaşımı ve bir öneri. Milli Eğitim Dergisi, 147, 21-37.
  • Gömleksiz, M. N. (2002). Modüler öğretime ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 275-285.
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010a). Mesleki ve teknik ortaöğretimde uygulanan modüler öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi (Elazığ İli Örneği). eJournal of New World Sciences Academy, 5(3).
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010b). Mesleki ve teknik ortaöğretimde modüler öğretim uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. e-Journal of New WorldSciences Academy, 5(4).
  • Günceoğlu, B. (2003). Kız teknik öğretim okulları meslek dersleri programlarının modüler öğretim yaklaşımına uygunluğunun öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda tespiti: (Metge Projesi el sanatları teknolojisi alanı meslek dersleri program örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güven, M., Çoşkunserçe, O., ve Börü, N. (2008). Evaluating the teaching modules in informational technologies fiel within the scope of development project of vocational education (DPoVE). World Applied Sciences Journal, 4(1), 55-62.
  • Gürol, M. (1997). Okul sanayi işbirliği. Ankara: Pegem.
  • İşoğlu, V. İ. (2010). Megep Bilişim Teknolojileri Alanı Modüllerinin Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kamiloğlu, İ. (2004). Kız meslek liseleri el sanatları bölümünde uygulanan modüler öğretim yaklaşımı ile geleneksel öğretim yaklaşımının karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kanbur, M.İ. (2013). Metal teknolojisi alanında uygulanan modüler öğretim sisteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karabatak, S., ve Şengür, D. (2018). Mesleki ve teknik eğitimde yapılan düzenlemelere ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 86-93.
  • Karaca, N., ve Çakır, S. (2014). Mesleki eğitim ve öğretim sisteminin güçlendirilmesi projesi (megep) muhasebe-finansman alanı modüllerinin etkinliğinin tespitine yönelik bir araştırma. Balikesir University Journal of Social Sciences Institute, 17(31).
  • Karadeniz, O. (2008). Endüstri meslek liseleri elektrik elektronik teknolojileri alanında uygulanmakta olan modüler öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • MEB. (1986). Mesleki ve teknik eğitim kanunu. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3308.pdf. Erişim Tarihi: 20.12.2018.
  • MEB. (2018a). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin görünümü. http://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/12134429_No1_Turkiyede_Mesleki_ve_Teknik_Egitimin_Gorunumu.pdf. Erişim Tarihi: 22.12.2018.
  • MEB. (2018b). 2023 eğitim vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf. Erişim Tarihi: 22.12.2018.
  • MEGEP. (2016). Mesleki gelişim modüler öğretim programı. http://www.megep.meb.gov.tr/. Erişim Tarihi: 20/12/2018.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Nazlı, M. H. (2010). Gazetecilik alanı modüler öğretim programına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • OECD (2000). From initial education to working life: making transitions work, preliminary edition. T.A. Davies ve F. Farquharson (Eds.), The Learnership Model of Workplace Training and Its Effective Management: lessons learnt from a Southern African case study içinde Journal of Vocational Education and Training, Volume 56, Number 2, London: Routledge.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). London: Sage Publications, Inc.
  • Seçilmiş, C. ve Ünlüönen K. (2009). Modüler öğretim sisteminin getirdiği uygulamaların değerlendirilmesi: Anadolu otelcilik ve turizm meslek liselerinde bir alan araştırması: İşletme Araştırmaları Dergisi, (2), 318.
  • Sert, Ö. (2007). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında modüler öğretim sisteminin bilişim teknolojileri alanında uygulanması ve öğretmen, öğrenci açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sim, Ş. (2011). Secondary school vocatıonal educatıon ın turkey: communıcatıon educatıon. Humanities Sciences, 6(3), 631-644.
  • Stufflebeam, D. L., & Shinkfield, A. J. (2007). Evaluation theory, models and applications. San Francisco: Wiley.
  • Tamer, M. A., ve Özcan, M. (2014). Örgün mesleki ve teknik eğitim sisteminin mesleki eğitimin paydaşlarınca değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 205-224.
  • Tanrısever, S. (2008). Erkek giyim üretimi dersi modülünün değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Türkyılmaz, T. A. (2008). Mesleki eğitimin iyileştirme sürecinde uygulanan modüler sistemde öğretmen eğitiminin önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Utku, B. (2010). Radyo TV alanı modüler öğretim programına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Uysal, S. (2009). Mesleki eğitim veren teknik, endüstri meslek, Anadolu meslek ve Anadolu teknik liselerinde uygulanmakta olan MEGEP projesinin etkililiği hakkındaki öğretmen görüşlerinin belirlenmesi (İstanbul İli Örneği). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaşar, N. (2007). Ortaöğretimde modüler eğitimin matbaa eğitimi açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yeşilyaprak, B., Güngör, A., ve Kurç, G. (1996). Eğitsel ve mesleki rehberlik. Baskı, Ankara: Varan.
  • Yıldırım, A., Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ercan Gürültü 0000-0003-0175-021X

Mehmet Gürol

Publication Date March 6, 2020
Submission Date January 17, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Gürültü, E., & Gürol, M. (2020). MESLEKİ GELİŞİM MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ KATILIMCI ODAKLI YAKLAŞIM İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 81-99. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-514361