Bu
araştırmanın amacı, Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri’nin, 9. sınıfında
öğretimi gerçekleştirilen Mesleki Gelişim Modüler Öğretim Programının etkililiğinin
değerlendirilmesidir. Araştırma,
2018-2019 eğitim-öğretim yılında ve nitel araştırma deseninde gerçekleştirilen
bu araştırma bir olgubilim çalışması olup, katılımcı odaklı değerlendirme
yaklaşımı baz alınarak Mesleki gelişim modüler öğretim programı
değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin
iç paydaşlarından olan 4 meslek öğretmeni, 6 öğrenci, Mesleki eğitim çıkışlı 1
yönetici ve 9. sınıflardan sorumlu 1 rehberlik öğretmeni araştırmaya dahil
edilerek 12 katılımcının görüşüne başvurulmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen
5 farklı yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla toplanmış ve içerik
analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Öğretmen ve
öğrenciler Mesleki Gelişim Modüler Öğretim Programının etkililiğini değerlendirirken
157 söylem dile getirmiştir. Bu söylemler katılımcılar açısından ayrı ayrı
değerlendirilmiş, “öğretim programının
değerlendirilmesi”
ve “dersin genel olarak değerlendirilmesi”
şeklinde 2 tema ile ifade edilmiştir. Bu temalar, “amacın değerlendirilmesi”, “içeriğin değerlendirilmesi”, “uygulama
sürecinin değerlendirilmesi”, “ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin
değerlendirilmesi” ve “dersin genel olarak değerlendirilmesi” şeklinde 5
kategoriye ayrılmıştır. Araştırmada; öğretmenler 24, öğrenciler ise 18 kod ile
öğretim programının etkililiğine dair görüş bildirmişlerdir. Yönetici ve
rehberlik öğretmeninin görüşleri ise birer katılımcı olduğu için aynı kategoriler
altında, doğrudan sunulmuştur. Araştırmanın, eğitim programları ve öğretimi
alan yazınına katkı sağlaması umulmaktadır.
Mesleki ve teknik eğitim mesleki gelişim modüler öğretim programı katılımcı odaklı değerlendirme program değerlendirme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 6, 2020 |
Submission Date | January 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 20 Issue: 1 |