Çalışmada öğretmen adaylarının Facebook’u öğrenme/öğretme aracı olarak kullandıklarında, kullanım niyetlerini etkileyecek faktörlerin neler olabileceğine odaklanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Facebook’un öğretmen adaylarına sağladığı avantajlar, fırsatlar, kullanım kolaylığı ve alışkanlıklar ile çevresel faktörlerden kaynaklanan sosyal etkiyle beraber performans beklentisinin kullanım niyetlerini nasıl etkilediği belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmen adaylarının Facebook’un öğrenme/öğretme aracı olarak kullanımına yönelik görüşleri, Sosyal Ağ Sitelerinin (SAS)üniversitelerde öğretme ve öğrenme sürecinde en etkili biçimde nasıl kullanılabileceğine dair fikir vermektedir. Çalışmanın katılımcıları, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören ve Facebook hesabına sahip olan 258 öğretmen adayından oluşmaktadır. Analizler, kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik (Partial Least Squares-PLS-SEM) modellemesi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Facebook’un diğer SAS’a göre sahip olduğu avantajlar, fırsatlar, kullanım kolaylığı ve kullanım alışkanlıkları, ile sosyal etkinin, öğretmen adaylarınınbu platformu öğrenme/öğretme aracı olarak kullanma niyetleri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Facebook’un öğrenme/öğretmede sağladığı avantaj ile alışkanlık arasında β=0,205 seviyesinde, avantaj performans beklentisi β=0,228 ve avantaj sosyal etki β=0,167 arasında ilişki bulunmuştur. Facebook’un öğrenme/öğretmede sağladığı kolaylık ile sosyal etki arasında β=0,158 seviyesinde, alışkanlıkların ise davranışsal niyet üzerinde β=0,485 seviyesinde güçlü bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Facebook’un öğrenme/öğretmedesağladığı fırsatların ise performansa etkisi β=0,376 seviyesinde, fırsatın sosyal etkiye β=0,156 ve sosyal etkinin davranışsal niyete β=0,193 seviyesinde etkisi olduğu görülmektedir.
In this study, it has been investigated how the use of Facebook as a learning / teaching tool for teacher candidates affects their behavioral intention and performance perceptions. In the study, the advantages, opportunities, convenience, habits and social impacts of Facebook on learning/teaching have been taken into consideration. Students' views on their behavioral intentions are sufficient to help faculties examine the attitudes of Social Network Sites (SNS) on teaching and learning. The participants of the study, consists of 258 teacher candidates studying at a state university in Turkey and have Facebook account. As a result of the analysis of the data; a significant relation was found between the advantage-habit, advantage-performance and advantage-social effect of Facebook in learning / teaching. Among the convenience-social impact of Facebook in learning / teaching, the use of Facebook has also been found to have a strong impact on behavioral intent. However, it has been observed that the opportunities provided by education in education have an effect on performance, social impact and social effect as well as behavioral intention.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2020 |
Submission Date | May 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 20 Issue: 3 |